هنرنمایی نوجوانان دارای نیازهای ویژه قائمشهری در نمایش «بچه‌های زمین سلام»

نمایش «بچه‌های زمین سلام» با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی نوجوانان دارای نیازهای ویژه (فراگیر) در قائم‌شهر به روی صحنه می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علاقه‌مندان می‌توانند از هفدهم تا بیست‌ویکم تیر به دیدن اثری از حسین غلامی بنشینند.
«بچه‌های زمین سلام» داستان جمعی است که طی یک مشاجره درباره‌ی تیم فوتبال مورد علاقه‌شان وارد اتاقی می‌شوند. آن‌ها در این اتاق برهم ریخته با فردی غریبه مواجه می‌شوند. از این جا به بعد تعامل‌های آن‌ها و غربیه آغاز می‌شود و داستان این نمایش شکل می‌گیرد.
این اثر به سفارش اداره کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری موسسه خیریه نابینایان و کم‌بینایان توانمند قائم قائمشهر ساخته شده است.
نویسند‌ی این نمایش‌نامه مهدی قاسمیان و مشاور هنری آن عباس ابوالحسنی بوده‌اند. مروارید اسلامی و کیوان صفری نیز به عنوان کارشناسان بخش ناشنوایان با این گروه همکاری کرده‌اند.
بر همین اساس، دستیار کارگردان این اثر معصومه بخشی‌پور و آهنگ‌ساز و نوازنده آن مهدی جوادیان هستند.
گفتنی است که از سال گذشته اداره کل ‌سینمایی و تئاتر کانون برای تشویق و حمایت از کم‌توانان و گسترش فرهنگ عمومی، طرح حمایت از تئاترهای فراگیر را آغاز کرده است.
در عین حال مبینا ایزدی، هدیه اسماعیلی، کوثر علینژاد، حسین‌ غلامی، مانی چهارباشلو، امیرمحمد صالحی، دانیال طلابی و محمد عبدالله‌پور در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند و پارسا غلامی و معصومه بخشی‌پور به عنوان بازیگران همراه با این گروه همکاری می‌کنند.
بازیگران این نمایش نوجوانان دارای نیازهای ویژه(کم‌بینا و نابینا)هستند.
علاقه‌مندان نمایش «بچه‌های زمین سلام» نیز می‌توانند برای دیدن این اثر به قائم‌شهر، مجتمع فرهنگی هنری حر مراجعه کنند.