کد خبر: 270810
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
بازدید 374
جشن دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) در مراکز کانون همدان

جشن دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) در مراکز فرهنگی، هنری بهار، ازندریان، فامنین و فیروزان کانون همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، به مناسبت دهه کرامت و در آستانه میلاد باسعادت امام رضا (ع) مراکز فرهنگی، هنری بهار، ازندریان، فامنین و فیروزان برنامه‌های متنوعی با حضور کودکان و نوجوانان برگزار کردند.
نمادهای رضوی در دست سفالگران مرکز بهار
به مناسبت دهه کرامت و در آستانه میلاد باسعادت امام رضا (ع)کارگاه سفالگری با رویکرد ساخت نمادهایی از حرم و بارگاه هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت ،در مرکز فرهنگی هنری بهار برگزار گردید . در این کارگاه 24 نفر از اعضای دختر با مربیگری سمیه رهنما نمادهایی از ضریح ، بارگاه و کبوتران حرم را در قالب سفال به تجسم کشیدند .
 رهنما هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی عینی اعضا با نمادهای رضوی عنوان کرد و اظهار داشت : اعضا با لمس عینی این نمادها ، تصویری جاودانه از پیشینه فرهنگی و مذهبی ایران را در ذهن خود ایجاد می کنند .
در این برنامه همچنین بخشهایی از زندگی امام رضا (ع) در قالب گفتگو و شعر بیان شد .
از قم تا خراسان
بمناسبت دهه کرامت جشن با شکوهی با حضور 100 عضو کودک و نوجوان در مرکز فامنین برگزار شد. در این جشن ، برنامه های متنوعی از قبیل فرشته های حاملان قران، پاسداشت پرچم ایران(سرود ملی) قصه ضامن آهو ، سرود امام هشتم، نمایش عروسکی ، مسابقه ، قصه گویی با ابزار ،مسابقه، اهداء جوائز به اعضاء فعال و کتابخوان اجراء گردید.
جشن دهه کرامت در فیروزان
جشن دهه کرامت با حضور 50 نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر به همراه مادران آنها در فیروزان برگزار شد. قرائت قرآن ، صلوات خاصه امام رضا (ع ) ، دکلمه خوانی ، قصه گویی رضوی توسط سه نفر از اعضاء ، مولودی خوانی ، سرود ، اهدای شاخه های گل توسط مادران به دختران خود از برنامه های این مراسم بود . در پایان والدین از نمایشگاه آثار فرهنگی هنری رضوی فرزندان خود دیدن کردند .
مرکز ازندریان
 بمناسبت دهه کرامت مرکزازندریان برنامه هایی را با هدف آشنایی اعضاء با شخصیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) پرورش حس دینی ، با اعضاء دختر و پسر اجرا کردند.جشن روز دختر ، ساخت کارت پستال، ایستگاه نقاشی، معرفی کتاب و جشن ولادت امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های این مراسم بود.