بر ضرورت شناسایی نقش‌ها در یک سازمان تأکید کرد

رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست شورای فرهنگی استان اردبیل بر ضرورت شناسایی نقش‌ها توسط عناصر سازمان در یک سازمان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون طی سخنانی در این جلسه گفت: رفتار سازمانی به بررسی و تأثیر نقش منابع انسانی و گروه‌ها بر رفتار در داخل سازمانها میپردازد و هدف آن، به کار بردن این دانش برای بهبود و اثربخشی نقش‌ها در سازمان است.
وی اهمیت رفتار کارکنان در ارتقاء سازمان‌ها را مورد تأکید قرارداده و افزود: حرکت در جهت وضعیت بهبودتر برای مربیان پاره‌وقت یک همت جمعی در حوزه مدیریت ستادی کانون است. کما اینکه دوره مدیریت جناب آقای حاجیان زاده مدیرعامل محترم کانون اقدامات کم نظیری برای این عزیزان انجام‌شده است.
قمرزاده در ادامه سخنان خود یکی از اشکالات در رفتار سازمانی را در تقابل هم قرار گرفتن عناصر سازمان دانست و تصریح کرد: عناصر سازمان باید مکمل همدیگر باشند، زیرا در سازمانی که عناصر سازمان در جای خود نیستند، کارکرد آن‌ها در درازمدت آفت‌زدگی را به دنبال خواهد داشت.
وی برخورد با معلول به‌جای برخورد با علت در حل مشکلات رفتارهای سازمانی را باعث ایجاد هرج‌ومرج در انضباط سازمانی دانست و تأکید کرد: باید نگاه مدیریتی در شناسایی علل رفتار و چگونگی به‌کارگیری رفتارها در راستای اهداف سازمانی اصلاح شود.
همچنین رضا قمرزاده در نشست صمیمی که با حضور مربیان فرهنگی استان برگزار شد، اظهار داشت: مربیان موفق باید دنبال خلاقیت و نوآوری باشند و همواره بچه‌ها را تشویق به نوآوری کنند؛ زیرا موفقیت نصیب سازمان‌‏هایی می‏‌شود که انعطافپذیری بالایی داشته باشند و تغییرات در آن‌ها به وجود آید.
 معاون فرهنگی کانون توجه ویژه به مربیان پاره‌وقت و نیروهای قراردادی را از دغدغه‌های اصلی مدیرعامل کانون دانست و تصریح کرد: باید در کانون پرورش فکری در بحث عناصر سازمان به فکر مربیان پاره‌وقت باشیم و نباید نگاه فرادست و فرودست به مجموعه آن‌ها داشته باشیم.
در این نشست قمرزاده به سؤالات مربیان فرهنگی استان در خصوص مسائل مطروحه در زمینه‌های مختلف فرهنگی هنری، پاسخ داد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا بستری مناسب برای انتقال دیدگاه‌ و تجربه‌های مربیان فراهم کنیم تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر فعالیت‌ها و حرکت به سمت چشم‌انداز 1404 کانون باشیم.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص ثبت فعالیت‌ها در نرم‌افزار کتابداری کانون گفت: به‌زودی شاهد تغییرات با شیوه جدید و اصلاح‌شده در نرم‌افزار کتابداری کانون در ثبت فعالیت‌ها خواهیم بود.
در ابتدای این نشست، هاجر جمادیه مدیرکل استان اردبیل با اشاره به موفقیت‌های مربیان و اعضای کانون در جشنواره‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در این استان ارائه کرد و گفت: ازنظر کمی و کیفی درزمینه مراکز ثابت و سیار توسعه داشته‌ایم که توسعه مرکز فراگیر و راه‌اندازی کتاب‌خانه روستایی از آن جمله است.
شایان‌ذکر است، پخش کلیپ گزارش عملکرد برنامه‌های اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل در راستای برگزاری جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و
انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی از سال (1394 تا مرداد 1396) از دیگر بخش‌های این نشست بود.