نوجوانان ایلامی مشاور برنامه ریزی های کانون شده اند

حبیب الله بخشوده مدیر کل کانون استان در گفتگو با ایرنا گفت : برای بهره مندی از توان و استعداد بچه های عضو کانون تعداد 19 نفر از اعضای دختر و پسر با مسئولان کانون به عنوان مشاوران نوجوان در ارتباط هستند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ،حبیب الله بخشوده مدیر کل کانون استان در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری ایرنا گفت : برای بهره مندی از توان و استعداد بچه های عضو کانون تعداد 19 نفر از اعضای دختر و پسر با مسئولان کانون به عنوان مشاوران نوجوان در ارتباط هستند.
براساس این گزارش به گفته ی بخشوده این مشاوران نوجوان نقاط قوت، ضعف، مشکلات، کمبودها، نیازهای مراکز و اعضا و مربیان را به مسئولان کانون گزارش و منعکس و درباره موارد مطرح شده راهکار ارائه می دهند و حتی عملکرد مسئولان را مورد نقد قرار می دهند.
این مسئول یادآور شد مشاوران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف استان و حتی مناطق روستایی پراکنش دارند و پل ارتباطی بین اعضا و مسئولان کانون هستند.
وی اضافه کرد: گاهی امکانات و ظرفیت های کانون به ویژه در فصل تابستان و همزمان با زمان اوقات فراغت دانش آموزان جواگوی تعداد زیاد اعضا نیست که این امر بیانگر شناخت و اعتماد خانواده ها و فرزندان آنها به برنامه ها و فعالیت های کانون است.
کانون برای ارائه برنامه هایی کیفی و موثر و کاربردی به اعضای خود تفاهم نامه های مشترکی را با دستگاه های مختلفی چون دانشگاه علوم پزشکی، پلیس فتا، پلیس راه و راهور، محیط زیست، آموزش و پرورش و.. منعقد کرده است.
وی ادامه داد : یکی از طرح های مشترک با پلیس فتا اجرای طرح صیانت از کودکان و نوجوانان آنلاین است، در این طرح آموزش هایی به اعضا و خانواده های آنها در خصوص مخاطرات و تهدیدهای فضاهای مجازی ارائه می شود.
بخشوده افزود: کانون در سال های اخیر با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در صدد چاپ چهارجلد کتاب با موضوع ادبیات پایداری و شهادت با موضوع های خاطره نویسی، شعر، داستان حاصل طبع ادبی اعضا و مربیان تا پایان سال جاری است.
مدیر کل کانون استان ایلام هم چنین در این گفتگو  از برگزاری کنگره شهدای کودک و نوجوان با همکاری دستگاه هایی چون سپاه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری خبر داد که در این راستا 600 کودک و نوجوان شهید شناسایی شده اند.
بیست ودو مرکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در سراسر استان به صورت ثابت ، سیار و پستی برای بچه های ایلامی خدمات فرهنگی ، ادبی ، هنری ،علمی و پژوهشی ارائه می دهند