کانون پرورش فکری در تعالی و پیشرفت جامعه نقش مؤثری دارد

استاندار خوزستان معتقد است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در توسعه انسان متوازن و تعالی و پیشرفت جامعه نقش مؤثری دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از سومین و چهارمین کتابخانه سیار شهری اهواز با بیان این مطلب گفت: هرچه بتوانیم بر مهارت کودکانمان در مسائل اجتماعی بیفزاییم و آن‌ها را در زمینه‌های مختلف اجتماعی متناسب با نیازها و شرایط روز جامعه رشد بدهیم انسان‌هایی چندبعدی رشد خواهند یافت و تک‌بعدی نخواهند شد.

وی با اشاره به این‌که هرچه رشد انسان‌هایی که ما در جامعه داریم چندبعدی باشد شرایط جامعه را برای پیشرفت و توسعه بیشتر خواهیم کرد افزود: رشد متوازن در همه ابعاد است که می‌تواند کمک کند جامعه به سمت تعالی و پیشرفت برود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه نقش مؤثری دارد.

شریعتی در ادامه اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی در این مدت اخیر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان انجام شده و کانون را به یک مرکز فعال، پویا و مؤثری در سطح استان تبدیل کرده است و به حمد خدا تیمی که کانون را هدایت می‌کند تیمی تحول‌گرا، پویا و دوستانی هستند که سعی می‌کنند در جهت ارتقاء وضع موجودشان تلاش بکنند و حوزه‌ی کار و پوشش کانون را گسترش بدهند و به موفقیت‌های چشمگیری هم دست پیدا کردند و از این بابت بر خودمان فرض دانستیم و می‌دانیم که هم کمک و حمایت کنیم و هم در خدمت عزیزان کانون باشیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: افتتاح کتابخانه‌های سیار شهری که امروز شاهد آن هستیم در راستای همین گسترش پوشش فعالیت‌ها برای مناطق حاشیه‌ای و بعضاً حتی روستایی است که  ما را به سمت عدالت در این زمینه سوق می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید بر اساس امکانات خود عدالت آموزشی، سلامت، و بعد از آن عدالت مهارت افزایی را در جامعه گسترش دهیم و شرایط دسترسی افراد مختلف و فرزندان عزیزمان را به این امکانات تسهیل کنیم.

شریعتی در ادامه تأکید کرد: نباید این‌چنین باشد که کار ما فقط در یکی دو نقطه متمرکز شود و کسانی که امکان دسترسی آن‌ها نباشد از این امکانات محروم شوند؛ ما باید تلاش کنیم دسترسی آحاد مردم و کودکان و نوجوانان عزیز به این امکانات را در حد امکان به‌اندازه‌ی برابر فراهم کنیم که این لازمه‌ی رشد جامعه است و باعث می‌شود جامعه متوازن رشد پیدا کند و توسعه کتابخانه‌های سیار کانون در راستای این مهم است و از این بابت از کوشش‌ها، تلاش‌ها و فعالیت‌های مدیرکل و عزیزان کانونی صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

استاندار خوزستان در ادامه ابراز امیدواری کرد با این پویایی و تحرکی که در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شده است بتوانیم ظرف چند سال آینده گستره‌ی فعالیت‌ها و خدمات کانون را در سطح استان به‌طور کامل گسترش دهیم و بعضاً اگر عقب ماندگی‌هایی نیز وجود دارد آن‌ها را جبران کنیم.

شریعتی پیرامون حمایت‌های صورت گرفته از کانون نیز توضیح داد: به علت فعالیت‌های پویای کانون در زمینه اعتبارات مناطق حاشیه‌ای رقم نسبتاً خوبی را به کانون اختصاص دادیم و از آن‌ها خواستیم برنامه‌های کانون را برای کودکان و نوجوانان منطق حاشیه شهر اهواز اجرا کنند و امیدواریم تخصیص این اعتبار باعث بهره‌مندی کودکان و نوجوانان بیشتری از فعالیت‌های کانون شود.

وی ابراز امیدواری کرد: کانون با انجام فعالیت‌های خود به نحوی عمل کند که اثربخشی بیش از پیش را در جامعه هدف یعنی همان کودکان و نوجوانان حاشیه‌ای داشته باشیم و اثر آن‌ها را ببینیم و در برنامه‌های پایش و بازرسی بازرسان ما کاملاً مشهود و روشن باشد.

در ادامه، غلامرضا شنبدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: کانون پرورش فکری در سطح استان به دنبال تربیت و پرورش افراد معتقد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، متفکر، خلاق، مبتکر، مطالبه گر، پرسش‌گر، آرمان‌گرا و دارای هدف و مقید به حقوق شهروندی و آشنا به فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که کانون در بیش از 60 مرکز فرهنگی هنری خود برنامه‌های مختلفی در سطح استان برای کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال اجرا می‌کند در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در مناطق حاشیه‌ی شهر اهواز اظهار کرد: با حمایت‌های خوب استاندار خوزستان در راستای طرح کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 10 پایگاه تابستانی و ثبت‌نام رایگان از کودکان و نوجوانان مناطق کوی علوی، سیاحی، ملاشیه، باهنر، آل صافی، منبع آب، شیبان، زرگان، علی‌آباد و حصیرآباد کلاس‌های کتاب‌خوانی، شعرخوانی، قصه‌گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی، نقاشی، کارگاه نوشتن خلاق و مسابقات ادبی را برگزار کرده‌ایم که تا به امروز پابرجا هستند.

شنبدی در پایان سخنان خود یادآور شد: کانون قصد دارد بنا به درخواست مردم ملاشیه و کوی محسنی، دو پایگاه دائمی خود را برای خدمت‌رسانی همیشگی به کودکان و نوجوان این مناطق به‌زودی راه‌اندازی کند.