کانون، پایه‌های نظام فرهنگی کشور را تقویت می‌کند

کانون با اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، نقش تأثیرگذاری در تأمین امنیت به ویژه امنیت فرهنگی جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، محمد صالح مذنبی مشاور مدیر عامل و مدیر دفتر مرکزی حراست کانون کشور صبح 7 شهریور1396 ، در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند در جمع مربیان کانون استان حاضر شد و طی سخنانی گفت: مراکز فرهنگی هنری کانون با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و استفاده از شیوه‌های فرهنگی‌، زمینه استحکام و تقویت پایه‌های نظام فرهنگی را فراهم می‌کنند.
مشاور مدیر عامل و مدیر دفتر مرکزی حراست کانون اضافه کرد: اگر امروز به تقویت و پرورش حس دینی و خلاقیت کودکان و نوجوانان توجه کردیم، این عزیزان در آینده نقش مؤثری در تحقق ارزش‌های دینی و انسانی و پیشرفت جامعه خواهند داشت.
وی با اشاره به موضوع صیانت از کودکان در فضای مجازی، خطاب به مربیان کانون گفت: مربی فرهنگی موفق، کسی است که در مسایل و مشکلات حوزه کودک به جای برخورد سطحی با معلول‌ها به دنبال کشف و رفع علت‌ها باشد.
مشاور مدیر عامل خاطر نشان کرد: تکنولوژی و فن‌آوری‌های جدید تا آن جا ارزشمند است که وارد حریم‌های خصوصی و خانوادگی افراد نشود، زیرا هر آن‌چه حریم‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، تربیت را دچار نقصان می‌کند.
مذنبی با بیان این‌که مسلمانی بر پایه اخلاق شکل می‌گیرد، گفت: در جامعه اسلامی باید فضیلت‌ها و کرامت‌ انسانی مورد توجه قرار گیرد و عوامل تسهیل‌گر تکنولوژیکی نباید زمینه ساز تخریب اخلاق، کرامت و فضایل  در جامعه باشند.
وی در پایان تأکید کرد: باید نهضت فکری صیانت از کودکان در فضای مجازی شکل گیرد و هر کسی در حد خود  به تقویت این نهضت برای مراقبت از کودکان، هم‌چنین هدایت و نظارت بر عملکرد آنان در فضای مجازی کمک کند.
گفتنی است: محمد صالح مذنبی مشاور مدیر عامل و مدیر دفتر مرکزی حراست کانون طی سفر به استان خراسان جنوبی ضمن بازدید از مراکز فرهنگی هنری بیرجندو تدریس در دوره آموزشی نقش فضای مجازی در خانواده امن، برای ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی به  گلزار شهدای بیرجند رفت و با حضور در منزل شهید علی نوکندی با خانواده این شهید کانونی دیدار و گفت‌وگو کرد.