برگزاری کارگاه آموزشی توان‌مند سازی مهارت‌های معنوی، دینی و فرزند پروری در بیرجند

جمعی از کارکنان کانون استان و مربیان مراکز فرهنگی هنری بیرجند در کارگاه آموزشی توان‌مند سازی مهارت‌های معنوی، دینی و فرزند پروری شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با هفته ولایت و امامت با حضور حجت الاسلام محمد آکار از اساتید حوزه و دانشگاه کارگاه آموزشی توان‌مند سازی مهارت‌های معنوی، دینی و فرزند پروری در محل نمازخانه اداره کل کانون استان برگزار شد.
حجت الاسلام محمد آکار در این کارگاه آموزشی از ساده زیستی و خصوصیات اخلاقی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) که نیکوترین سرمشق برای مسلمانان در زندگی دنیوی و تربیت فرزندان است، سخن گفت.
این استاد دانشگاه و حوزه، اولین اصل حاکم بر زندگی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) را بحث خدا محوری و دین محوری دانست و تصریح کرد: توجه به نماز اول وقت ، توجه به پوشش و حجاب و تلاوت قرآن از زیبایی‌های زندگی این دو بزرگوار بود که اگر خواهان سعادت هستیم باید به این موارد توجه خاص داشته باشیم.
حجت الاسلام آکار دومین اصل حاکم بر زندگی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) را خوش اخلاقی عنوان کرد و گفت: ساده زیستی ، کم توقعی و قناعت از دیگر اصول زندگی این خانواده  بود زیرا باورشان بر این بود که این دنیا همچون پلی است که باید از آن گذشت و به آن دل نبست.
 حجت الاسلام آکار خاطر نشان کرد: متأسفانه در زندگی های امروزی کمالات انسانی، ساده زیستی و زندگی معنوی جای خود را به تجملات و مادی گرایی داده است، در حالی که باید نوع نگاه‌ها به زندگی تغییرکند و برای داشتن زندگی سالم و فرزندان صالح، زندگی ساده ائمه معصومین بهترین الگو است.