کد خبر: 272110
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
بازدید 902
جشنواره هنرهای نمایشی تهران آغاز شد

هفدهمین جشنواره‌ هنرهای تجسمی و نمایشی ویژه‌ اعضا و مربیان مراکز کانون استان تهران، روز 20 شهریور 1396 در مرکز تخصصی هنر شماره 30 آغاز به کارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مراسم گشایش این دوره از جشنواره، ساعت 9 تا 11 صبح روز 20 شهریور 1396 در مرکز آفرینش(‌مرکز شماره 30) کانون استان برگزار ‌شد.
این مراسم حسین علیجانی مدیرکل آفرینش‌های ادبی هنری کانون، محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان، معاونان، کارشناسان و اعضای گروه‌های نمایشی نیز حضور داشتند. مدیرکل کانون استان، در این آیین خطاب به بچه‌ها بیان داشت؛ بچه‌های عزیز، راه موفقیت در تلاشی است که به‌تدریج، شمارا به سرمنزل مقصود هدایت می‌کند. پس این مسیر، صبر و بردباری می‌طلبد، زیرا قله‌های مرتفع، با قدم‌های کوچک و کوتاه اما پیوسته فتح می‌شود.
سلیمانی در پایان سخنانش، برای همه گروه‌های نمایشی در این جشنواره، اجرایی موفق، توأم با دوستی و همدلی آرزو کرد.
همچنین حسین علیجانی، ضمن تقدیر از گردانندگان این رویداد هنری به اعضای کودک و نوجوان حاضر در مراسم  یادآور شد؛ وصف‌ناپذیر است، حس هنرمند عروسک‌گردانی که عروسک را بر صحنه، در دستانش به بازی درمی‌آورد، به او جان می‌بخشد، کلام می‌دهد و تماشاگرانی که در مقابلش، به حس شورانگیز عروسک‌گردان خیره مانده‌اند.
علیجانی در ادامه از بچه‌ها خواست سرخوشانه بر صحنه هنرنمایی کنند، لذت ببرند، خیالشان را درروی صحنه به پرواز درآورند و بازی کردن را محترم بشمارند.
گفتنی است در پایان این مراسم نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور مدیرکل کانون استان و مدیرکل آفرینش‌های ادبی هنری کانون افتتاح شد و بر روی صحنه، برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز شان را دریافت داشتند.
به گفته‌ عذرا امامی سرپرست واحد هنری و کارشناس هنرهای نمایشی کانون استان، در این رویداد هنری، 12 اثر نقاشی، 9 اثر سفالگری، 9 اثر خوشنویسی و 18 اثر عکاسی در چهار گروه سنی ( ب , ج , د, ه ) به‌عنوان برگزیدگان این دوره معرفی شدند.
این مراسم با اجرای کلیپی از روند اجرای جشنواره و مرور بر جشنواره نمایش عروسکی سال گذشته و اجرای تعزیه زنانه عروس قریش پایان یافت و اجراها طبق جدول، در سالن‌های تعیین‌شده به صحنه رفتند.
مجری برنامه ساغر لطفی نژاد کارشناس روابط عمومی استان بود.   

برچسب‌ها