کانون تخصصی‌ترین مرکز فرهنگی در سطح کشور برای کودکان

دبیر کنوانسیون حقوق کودک از کانون پرورش فکری بعنوان تخصصی‌ترین مرکز فرهنگی، هنری برای کودکان نام برد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک  از بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی هنری شماره سه همدان بازدید کرد و با چگونگی ارایه خدمات دهی به کودکان و نوجوانان مطلع شد.

مظفر الوندی دبیر کنوانسیون حقوق کودک در بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره سه همدان گفت: راه اندازی مراکز فرهنگی هنری فراگیر یکی از اقدامات جدید و بسیار ارزشمند کانون است و این بیانگر یکی دیگر از ظرفیت‌های خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان این‌که خود از اعضا قدیمی کانون است، گفت: کانون به صورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و رمز موفقیت کانون در همین نگاه و فعالیت تخصصی است.

الوندی با بیان این‌که کانون استان همدان بیش از 50 درصد مخاطبین خود را تحت پوشش فعالیت‌های خود دارد ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به دنبال این است که حوزه‌های تخصصی مربوط به آموزش‌های غیررسمی با نظارت یا توسط کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام پذیرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک خاطر نشان کرد: آدم‌های بزرگی در کانون رشد کرده‌ و از همین کانون معرفی  شده‌اند که امروز مایه‌ی افتخار ایران اسلامی هستند.

سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان ضمن خیر مقدم به حاضرین به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون پرداخت و افزود: در حال حاضر چهل مرکز فرهنگی، هنری ثابت، سیار و پستی در سراسر استان در عرصه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی با انجام 40 نوع فعالیت به کودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال خدمات رسانی می نماید.

جوادی تصریح کرد: کانون پرورش فکری بعنوان یک واسطه تربیتی در شناخت، معرفی، رشد، پرورش استعدادها و آشنایی کودکان و نوجوانان با مسائل روز جامعه با بهره گیری از نیروی انسانی آموزش دیده فعالیت دارد.

فاطمه دوروزی مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان استانداری همدان نیز بر اهمیت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: مربیان کانون از خلاقیت بالایی برخوردار هستند و برنامه‌های فرهنگی، هنری محتوایی همراه با شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان برگزار می کنند.

در این بازدید الوندی از کارگاه نقاشی، کلاس سفال، سالن نمایش و کارگاه ادبی بازدید کرد.

گفتنی است پروین قربانیان ریاست مدارس استثنایی استان همدان، معصومه باقری کارشناس امور بانوان استانداری ، کارکنان ستادی و مسوولین مراکز فرهنگی شهرستان همدان از دیگر حاضرین در این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =