کد خبر: 272199
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
بازدید 823
برگزیدگان مرحله استانی بیستمین جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند

مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با معرفی برگزیدگان در بخش‌های اعضای نوجوان، آزاد، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، مربیان کانونی و رضوی خاتمه یافت.

بر همین اساس، در بخش اعضای نوجوان فاطمه حقی با قصه «مهمان کُش» از مرکز فرهنگی هنری شماره دو اردبیل، در بخش آزاد پریسا صدایی آذر از اردبیل با قصه «دوز و پادشاه»، در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها دل آرام نبات زاده از شهرستان نمین با قصه «حضرت ایوب» و در بخش رضوی کیوان باقلاچی از مرکز فرهنگی هنری شماره پنج اردبیل با قصه «رؤیای عنکبوت» به مرحله منطقه‌ای جشنواره راه یافتند.

همچنین، در بخش مربیان کانونی مهدیه علیقلیزاده با قصه «پسرک کت دگمه قرمزی» از مرکز شماره یک اردبیل، محسن وظیفه با قصه «دست‌های کوچک مهربانی» از مرکز شماره یک پارس‌آباد و فاطمه برمال با قصه «حسن‌کچل» از مرکز شماره سه اردبیل و نیلوفر صفروند با قصه «پینه دوز بداخلاق» از مرکز شماره سه مشگین شهر به‌عنوان راه‌یافتگان مرحله منطقه‌ای جشنواره انتخاب شدند.

هیئت‌داوران متشکل از داریوش علومی، سیدجلیل صفوی و فتانه احمدی هادی 23 قصه را در این مرحله از جشنواره مورد داوری قراردادند.

آنها ضمن سپاس از کلیه کسانی که با حضور پرشور و فعال خود، موجبات برگزاری جشنوارهای شایسته را فراهم کردند؛ نکاتی را جهت اطلاع قصهگویان و بهرهبرداری از آن‌ها در جشنواره‏های بعدی به شرح زیر اعلام کردند:

آشنایی اغلب شرکت‌کنندگان چه اعضا و چه مربیان، با فن قصه‏گویی در این دوره معلوم و مشهود بود. نکاتی چون نحوه آغاز قصه، ارتباط با مخاطبان، رسایی صدا و تسلط بر قصه از سوی اکثر شرکت‌کنندگان رعایت شده بود. بااین‌حال موارد دیگری بودند که نیاز به توجه بیشتر داشت؛ مثل استفاده مناسب از زبان بدن، اوج و فرود صدا، ایجاد تعلیق و مشارکت دادن بچهها نکات و توصیه‌های مهم دیگری در ارتباط با جشنواره بیستم بود.

همچنین هیئت‌داوران، انتخاب قصه بالأخص با موضوع جذاب فولکلور و نیز اساطیر کهن آذربایجان، انتخاب لباس مناسب و متناسب با قصه، اشراف بر شیوه‌نامه و رعایت تمامی نکات و توصیه‌های ذکرشده، توجه به قصه‌گویی کتابخانه‌ای و درون‌مرکز، استفاده بجا و مناسب از کلمات و واژگان و همچنین کاربرد اصطلاحات مناسب و در خورِ قصه، فضاسازی متناسب باهدف و محتوا در ابتدای ورود به قصه و کاربست دوره‌ها و کارگاه‌های برگزارشده مرتبط با قصه‌گویی در اجرا را دارای نقش مهم و تأثیر گزار در یک قصه‌گویی موفق دانستند.

شایان‌ذکر است، مرحله استانی بیستمین جشنواره قصه‌گویی با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل و با سخنرانی هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان، ریحانه فرجی معاون فرهنگی و با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

گفتنی است، در حاشیه مراسم اختتامیه فیلم‌هایی با موضوع صرفه‌جویی در مصرف برق پخش شد و در کنار آن اجرای گروه سرود مرکز شماره یک اردبیل، قصه‌گویی با موضوع برق توسط مربیان، پخش کلیپ جشنواره، حضور آدمک بابا برقی با اجرای عبدالله پاشاپور از مرکز شماره پنج اردبیل و توزیع بسته فرهنگی صرفه‌جویی در مصرف برق  از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان در بین حضار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

بخش پایانی برنامه نیز به اهدای جوایز و لوح تقدیر اختصاص یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =