توسعه فرهنگی مبنای رشد یک جامعه است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: توسعه فرهنگی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی آموزشی، اساس رشد و توسعه همه‌جانبه یک جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، علی حسین حسین زاده یکشنبه در آیین در یادواره «حدیث سرخ»، مراسم گرامی داشت یاد و خاطره حماسه‌سازان جنگ تحمیلی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان اهواز اظهار کرد: با افزایش میانگین سطح کتاب‌خوانی در استان می‌توانیم بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد را حل کنیم.

وی با تأکید بر این‌که کشوری می‌تواند به توسعه دست یابد که جامعه آن متشکل از افراد توسعه یافته باشد افزود: هر چه به افزایش سطح آگاهی‌های مردم افزوده شود می‌توان انتظار داشت که در مسیر حوزه تمدن سازی نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اضافه کرد: برخلاف این‌که در کشور، خوزستان را در حوزه‌ی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بیشتر با یک نگاه اقتصادی، صنعتی می‌شناسند اما استان ما در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری سابقه‌ی درخشانی دارد و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد چراکه در عرصه فرهنگ و هنر سابقه درخشانی داشته و دارد و همین ظرفیت و پیشینه می‌تواند منبع اصلی تحول در استان باشد.

حسین زاده در ادامه اقتدار کشور را ناشی از همکاری و مشارکت مردم دانست و گفت: دولت تدبیر و امید نتیجه مشارکت 40 میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری اخیر است، در این دوره از انتخابات، مردم استان همت ویژه‌ای را برای این دولت به خرج دادند که امیدواریم دولت نیز بتواند خدمات خوبی به آن‌ها برساند.

مدیرکل کانون و پرورش فکری کوکان و نوجوانان خوزستان نیز در این برنامه گفت: وظیفه ما ادامه راه امام حسین (ع) و یارانش است تا بتوانیم پیام ایشان را در جامعه‌ انسانی رواج دهیم و جنایت‌هایی را که به نام دین در منطقه شاهدیم را متوقف کنیم.

غلامرضا شنبدی با بیان این‌که تولید محتوای دفاع مقدسی برای کوکان و نوجوانان کار مشکلی است بیان کرد: با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تفاهم‌نامه منعقد کرده‌ایم تا در حوزه ادبیات دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان کارهای بیشتری را به سرانجام برسانیم که ماحصل همکاری‌های یک‌ساله در قالب انتشار 9 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در قالب شعر، داستان، قصه، روایت و آثار هنری امروز به ثمر نشسته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =