مراقب آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی باشید

کارشناس دایره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا استان در کارگاه آسیب‌های فضای مجازی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، امیر عجمی در کارگاه آسیب‌های فضای مجازی در جمع مسؤولین مراکز فرهنگی و هنری کانون استان با بیان این مطلب که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد گفت: با توجه به این‌که دنیای امروز همواره در حال پیشرفت و تکامل است لازم است که هریک از ما خود را با این پیشرفت هماهنگ کنیم و نسبت به چگونگی بهره‌بردن از اینترنت آگاهی و دقت کافی داشته باشیم.
کارشناس پلیس فتا با اشاره به ویژگی‌های فضای مجازی تصریح کرد: مستمر و همیشگی بودن فضای مجازی، فرا مرزی بودن آن، آسان بودن دسترسی به آخرین اطلاعات، تنوع و جذابیت از جمله ویژگی‌های این فضا می‌باشد که هرروز علاقه‌مندان را در سنین مختلف به سمت خود می‌کشاند.
عجمی افزود: در وقوع جرم سایبری عواملی شامل؛ پایین بودن سطح آگاهی مردم و کاربران، مشکلات فرهنگی و اخلاقی کاربران، اشکالات ساختار فنی و افزایش تعداد کاربران موثر و مشکل‌ساز است.
کارشناس دایره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا استان خراسان جنوبی از جمله آسیب های شبکه های اجتماعی را اعتیاد به آن دانست وتاکید کرد: انتشار شایعات، طرح مباحث انتقادی پیرامون موضوعات اعتقادی و اخلاقی، سوء استفاده از اعتماد کاربران، توهین به مقدسات و... از دیگر برنامه‌های دشمن در این فضا برای انحراف فکری آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان است.
عجمی هم‌چنین هشدارهایی به کاربران فضای مجازی داد و از آنان خواست این هشدارها را جدی بگیرند. این کارگاه با حضور جمعی از کارکنان اداره کل، مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون استان و مربیان کانون خراسان جنوبی در سالن آمفی تئاتر کانون شماره یک بیرجند برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =