کودکان و نوجوانان در کوچه پس کوچه‌های شهر رشت

تور رشت‌گردی مربیان و اعضای کانون پرورش استان گیلان با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان استان گیلان، این ویژه‌برنامه به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشینه‌ی فرهنگ اصیل ایرانی- گیلانی و هم‌چنین ایجاد بسترهای ذهنی در آنان جهت پیشرفت همه‌جانبه، با نگاهی ویژه به پاس‌داشت هویت اسلامی ایرانی و حفظ محیط زیست صورت‌گرفت.
برهمین اساس کودکان و نوجوانان در این گردش‌گری شهری که با حضور محمد باقری، گیلان‌شناس و پیش‌کسوت علم نجوم برگزارشد، با ساختارشهرسازی گذشته و حال شهر رشت آشنا شدند و تاثیر شهرسازی و حرکت آن به سوی مناطق بکر طبیعی را با مقایسه نقشه‌های قدیمی و جدید این شهرستان بررسی‌کردند.
بازدید از بناهای قدیمی شهر رشت از دیگر برنامه‌های این تور رشت‌گردی بود و در همین راستا 20 عضو کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری لشت‌ نشاء، کانون شماره یک و مجتمع رشت از بناهای تاریخی این شهر شمالی دیدن‌کردند.
بنابراین گزارش ساختمان شهرداری و شورای شهر رشت، ساختمان ابریشم، خانه فرهنگ و هم‌چنین محله‌های قدیمی ساغریسازان و صیقلان رشت از جمله مقصدهای این تور رشت‌گردی بود و در این میان کودکان و نوجوانان با راهنمایی‌های محمد باقری، تاریخ شناس و سردبیر مجله « تاریخ علم» با معماری خانه‌های گیلانی که بر اساس شرایط طبیعی این شهر طراحی و ساخته‌شده آشناشدند.
شایان ذکر این‌که این ویژه برنامه‌ی هدف‌مند، حضورسرپرست کانون گیلان را نیز به همراه‌داشت واسفندیار ضیائی در این میان ضمن قدردانی از همراهی سازمان فرهنگی ورزشی شهر رشت به تشریح اهداف و چشم‌انداز برنامه‌های کانون دراجرای چنین فعالیت‌هایی پرداخت.
وی در این برنامه از کودکان و نوجوانان به عنوان مدیران آینده کشور یادکرد و با تبیین این موضوع که توسعه فرهنگی لازمه‌ی توسعه همه جانبه است، بر ضرورت تعامل افزون‌تر تمامی دستگاه‌ها در این مسیر تاکیدکرد.
این مسوول فرهنگی هم‌چنین تور رشت‌گردی را فرصتی ارزش‌مند برای کودکان ونوجوانان خواند و با بیان این که  فعالیت‌های این‌چنینی، آموزه‌ها را در ذهن و اندیشه مخاطب مانا و ماندگارمی کند، فرهنگ‌سازی متناسب با پیشرفت‌های روز و فراهم‌آوردن امکان حضور مدیران در چنین برنامه‌هایی را خواستارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =