کد خبر: 272562
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
بازدید 699
بازدید های علمی در مرکز 2

گلخانه‌ی بهارآوران کویر و سازمان انتقال خون استان قم، در طرح پژوهش اعضای کانون، مورد بازدید اعضای مرکز 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اعضای مرکز 2 به همت مربیان و مسئول مرکز از گلخانه‌ی بهارآوران کویر و سازمان انتقال خون در قالب فعالیت پژوهشی بازدید کردند.

مقصد یکی از دو اردوی علمی در روستای تاج خاتون و گلخانه‌ی بهارآوران به مدیریت آقای وفایی بود که با محوریت «قلمه و پیوند گیاهان» صورت گرفت. اعضا در این اردوی علمی پس از بازدید از قسمت‌های مختلف گلخانه و شنیدن توضیحات کارشناس در مورد انواع گل، گیاهان و درختان این مجموعه به صورت عملی پیوند دو نوع مختلف از کاکتوس‌ها را یاد گرفتند و با کاکتوس‌ها  و چگونگی پیوند آنها آشنا شدند.

در این بازدید علمی اعضا همچنین تکثیر گیاهان و قلمه زدن یک گل را نیز به صورت عملی تجربه کردند.

در انتهای این اردوی علمی مربیان به همراه اعضا به زیارت مرقد مقدس سید عباس در روستای تاج خاتون مشرف شدند.

در ادامه‌ی فعالیت‌های پژوهشی مرکز 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اعضا به منظور شناخت انواع گروه‌های خونی و تاثیرات گروه‌های خونی والدین بر فرزندان، سازمان انتقال خون را جهت بازدید علمی انتخاب کردند.

شرح انواع گروه‌های خونی و چگونگی تشخیص بیماران تالاسمی، توسط پزشک سازمان انتقال خون آغاز بازدید علمی اعضای مرکز 2 کانون استان قم بود.

در ادامه‌، قسمت فرآورده‌های خونی، جداسازی پلاسما و پلاکت و بخش اهدای خون توسط اعضا بازدید شد و توضیحاتی نیز در مورد زمان مناسب اهدای خون و اینکه چه گروه‌های خونی می‌توانند به هم خون اهدا کنند داده شد.

در انتها اعضای کانون از بانک اطلاعاتی سازمان انتقال خون دیدن کردند و کتاب‌هایی در مورد تحقیق و پژوهش علمی خود از سازمان به امانت گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =