شیوه‌ی درست‌خوانی آثار و تأثیر آن بر درک بهتر

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، انجمن ادبی مهتاب مرکز فرهنگی هنری تربت‌حیدریه با محوریت نقد آثار اعضا و با حضور اعضای نوجوان مرکز در روز دوشنبه۲۰شهریورماه برگزار شد.
راحله فرستاده مسوول انجمن ادبی مهتاب تربت‌حیدریه با اعلام این خبر گفت: این  نشست با صدای دلنشین اخوان و شعر قاصدک آغاز شد و پس از آن درباره شخصیت اخوان و ویژگی‌های اشعارش صحبت‌هایی شد و اعضا نظراتشان را در این زمینه مطرح کردند.  
این نشست با حضور اعضای دختر کارگاه‌ داستان‌نویسی که جلسات پایانی دوره را می‌گذرانند و به عنوان اعضای جدید انجمن معرفی شدند برگزار شد. اعضا آثار ادبی خود را خواندند و با شنیدن نقد آثارشان توسط اعضای دوره‌ی پیشین کارگاه‌های ادبی بر تجربیاتشان افزوده شد.
مسوول انجمن ادبی مهتاب شهرستان تربت‌حیدریه در ادامه افزود: نکته‌ای که در این جلسه بدان تأکید شد، شیوه‌ی درست‌خوانی آثار و تاثیر آن بر درک بهتر بود. همچنین در داستان‌های اعضا به لحاظ زبانی در مورد حشو،  تکرارهای بی‌مورد و یکسان نبودن زمان فعل‌ها گفت‌وگو شد و تکنیک‌های نویسندگی مورد بررسی قرار گرفت.
قابل ذکر است که در موضوعات داستانی به درگیر شدن نویسنده با سوژه برای ملموس‌تر شدن نوشته اشاره شد و در رابطه با اشعار اعضای انجمن، ضمن بیان جنبه‌های مثبت شعر، نکاتی چون قوت موسیقایی‌ و تصویرسازی در شعر مطرح شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =