دوره‌ی‌آموزشی ‌آشنایی با 'کارکردهای تربیتی و اجتماعی در مراکز ' دریاسوج برگزار شد

با توجه به اهمیت آشنایی مربیان و مربیان‌مسوول با کارکردهای تربیتی و اجتماعی در مراکز فرهنگی و هنری دوره‌ی آموزشی درهمین رابطه در مرکزفرهنگی‌هنری شماره‌ی دو یاسوج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، با توجه به اهمیت آشنایی مربیان و مربیان‌مسوول با کارکردهای تربیتی و اجتماعی در مراکز فرهنگی و هنری ، دوره‌ی آموزش درهمین رابطه، با حضور محمد دولت دوست، استاد دانشگاه فرهنگیان یاسوج  6 مهر در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی 2 یاسوج  برگزار شد.

 عیسی گرجی زاده  مدیرکل کانون استان درجمع مربیان و مربیان‌مسوول کانون شرکت‌کننده در این دوره گفت: هدف از این دوره‌، آشنایی مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی هنری  با مسائل و نقش‌های مختلف تربیتی و اجتماعی مراکز فرهنگی هنری است.

گرجی زاده  ادامه داد: یکی از انواع تربیتی حائز اهمیت برای نسل کودک و نوجوان، تربیت اجتماعی است که در آن فرصت های بی بدیلی برای کشف و رشد استعدادهای آنها فراهم و در نهایت به خلاقیت و ابداع در زمینه ی های مختلف منجر می شود.

محمد دولت دوست در این نشست گفت: یکی از کارکردهای عمومی آموزشی و پرورشی، اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان است و مفاهیم عمده تربیت اجتماعی آن از جمله خود کفایتی، ابراز وجود، استقلا ل، خودپنداری، خود رهبری، رقابت، همکاری، نوع دوستی، هویت جویی، تشخیص طلبی و ده ها مولفه تربیتی دیگر که به نوعی شخصیت اجتماعی کودکان را شکل می دهد .

وی افزود: یک واقعیت روانی و تربیتی این است که انسان ها، چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی، با داشتن آرمان های عالی و اهداف بزرگی که از محدوده مسایل عادی و روزمره فراتر رود و در سایه میل و کششی درونی به سوی کمال، همه نیروهای خود را به کار می اندازد و از همه امکانات خویش استفاده می کنند.

این مدرس دانشگاه  در پایان خاطرنشان کرد: فلسفه‌ی برگزاری دوره‌ی آموزشی آشنایی با " کارکردهای تربیتی و اجتماعی در مراکز " از دوره های خوب و تاثیرگزار برای مراکز فرهنگی هنری است .

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 18 مرکز فرهنگی هنری ثابت ، سیار و پستی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =