کد خبر: 272715
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
بازدید 582
گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس در مراکز کانون گیلان

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان با اجرای ویژه‌برنامه‌هایی یاد و نام حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس راگرامی‌داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان در هفته دفاع مقدس میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان بود تا در سایه‌ی اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی، گامی در جهت آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با ارزش‌ها و آرمان‌های حماسه‌آفرینان این عرصه ‌برداشته‌شود.
برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر با اجرای ویژه برنامه ‌ی«ما قدرتان را می دانیم» به استقبال این ایام رفت و در آغازین روز این هفته، مربیان و اعضای این کانون با حضور در گلزار شهدای گمنام به شهیدان جنگ تحمیلی ادای احترام کردند.
برپایی کارگاه‌های ادبی و نقاشی با محوریت آزادی، وطن‌پرستی و شهادت، از جمله فعالیت‌های این مرکز طی این هفته بود که با معرفی کتاب، وقایع و ایام وهم‌چنین شعرخوانی از سوی مربیان همراه‌شد.
مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر
مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر
کانون پرورش فکری شهرستان آستانه اشرفیه نیز نخستین روز هفته دفاع مقدس را با اهدای گل به گلزار شهدا و دیدار با جانبازان هشت سال دفاع مقدس آغاز کرد.
طی این برنامه مربیان به معرفی مردان و زنان نقش‌آفرین در پیروزی ملت مسلمان ایران طی هشت سال دفاع مقدس پرداختند و از شهید مهدی خوش سیرت به عنوان سردار سرافراز این دیار نام بردند.
تشریح دست‌آوردهای دفاع جانانه حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس و تاثیرگذاری این رشادت‌ها در رشد و بالندگی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه محسوب‌می شد.
به همین مناسبت مرکز فرهنگی هنری منجیل نیز با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی میزبان کودکان و نوجوانان شد.
در این فعالیت‌ها که با هدف آشنایی افزون‌تر مخاطبان با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس صورت‌گرفت، مربیان این مرکز با اجرای فعالیت پرده‌خوانی، خوانش شعر، معرفی کتاب و برپایی کارگاه ادبی و نقاشی، به ارایه‌ی تصویری روشن‌تر از رویدادهای سال‌های جنگ تحمیلی پرداختند.
دعوت از رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری منجیل بود و در این نشست‌ها کودکان و نوجوانان بیش از گذشته با زوایای پیدا و پنهان هشت سال دفاع مقدس آشنا شدند.
بنابراین گزارش برگزاری مسابقه نقاشی و معرفی وقایع هشت سال دفاع مقدس از فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری شفت در این ایام به شمار می رفت.
برهمین اساس مربیان کانون ضمن پخش سرودهایی که از دلاور مردی‌های رزمندگان سخن می‌گفت، به ارایه‌ی تصویری از آن دوران برای کودکان و نوجوانان پرداختند و دراین میان گوشه‌هایی از وقایع آن دوران را برای آینده‌سازان ایران اسلامی تشریح‌کردند.
تقدیر از اعضای برگزیده کودک و نوجوان ازدیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه‌ها بود که با اهدای لوح سپاس به آنان همراه شد.
گفتنی است این ویژه‌برنامه‌ها دردیگر مراکز فرهنگی هنری کانون هم‌چون: اسالم و تالش نیز برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =