پیام سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری مازندران به مناسبت هفته ملی کودک

   تنها یک شعله، یک جرقه، کافی‏ست تا تمام فانوس‏ها روشن شوند. فانوس‏های عاشورا را دل‏های پاک روشن کردند، دل‏هایی که از کودکان تا پدران و مادران هم‏سو و هم‏آوا بودند.

کودکان هر کدام فانوسی هستند که دل‏شان را شما با اندیشه‏های روشن و کلمات درخشان، خورشیدی  می‏کنید. کودکان عاشورا نیز هر کدام خورشیدی درخشان در آسمان تشیع هستند.

«هر کودک نشانی خداست.»

برای راه یافتن به بارگاه احدیت، پاکی جان و روان شرط است. کودکان نشانه‏های معصومیت در این آفرینش بی‏کران هستند. هر کودک با لبخندش طرحی از بهشت را می‏نمایاند. این آیه‏های آسمانی در زمین شکوفا شده‏اند تا راز خلقت را به تجسّم درآورند.

«هفته‏ی ملی کودک»  بزرگداشت نوگلان باغ آفرینش است. این هفته به بزر‏گسالان یادآوری می‏کند؛ کودکان را همواره مورد توجه قرار دهند چرا که هر کودک آیینه‏ی اندیشه و کردار ما بزرگسالان است؛ هر آن چه به آنان داده شود را بازمی‏نمایانند. برای بازتاب خویشتن به زیباترین شکل بهترین کار آن است که دنیای کودک را ایمن کنیم و آسایش فکری جسمی و روانی‏شان را فراهم آوریم و به اجرای حقوق حقّه‏ی آنان پایبند باشیم. آنان که حق کودک را پاس نداشتند، یادمان علی‏اصغر را در تاریخ با اشک گره زدند اما راه حسین با خون کودک شش ماهه تلألو یافت.

برنامه‏های هفته‏ی ملی کودک برای یادآوری حقوق کودکان در سراسر جهان است. فراموش نکنیم ما هم روزی کودک بودیم و آرزوها و رؤیاهایی شیرین داشتیم. همان رؤیاها اینک در کودکان‏مان تداوم می‏یابد. برای به بار نشستن رؤیاهای کودکی خودمان به کودکان احترم بگذاریم و حقوق زیستی و روحی‏شان را همواره ارج بداریم.

محمدعلی یزدان شناس

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =