اعضای کانون لرستان، روزکودک و محیط زیست  راگرامی داشتند

مدیرکل کانون لرستان درویژه برنامه ای که با مشارکت اداره کل حفاظت از محیط زیست استانبرگزارشدگفت: شما کودکان ونوجوانان نقش مهمی در حفاظت از طبیعت به عنوان یک سرمایه ملی دارید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان؛ همزمان با گرامی داشت هفته ملی کودک و 17 مهر روز کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان بامشارکت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان ویژه برنامه ای با حضور اعضای کانون برگزار کرد.

دراین برنامه که به همت مرکزشماره 3خرم آبادومشارکت مرکز1و2خرم آباد درسالن اجتماعات حفاظت ازمحیط زیست برگزارشد، برنامه های متنوعی توسط اعضای فعال ومربیان کانون به اجرا درآمد که از آن جمله می توان به ؛ مداحی توسط عضو، قصه گویی توسط مربی و پخش کلیپ با موضوع محیط زیست و بازدید از موزه حیات وحش اشاره کرد.

براین اساس درابتدای برنامه مدیرکل حفاظت ازمحیط زیست استان ضمن تبریک هفته ملی کودک سخنانی را درخصوص حفظ محیط زیست به عنوان امانتی که دراختیار ماست و باید آن راسالم به آیندگان تحویل دهیم بیان داشت وگفت: شما اعضای کانون همگی همیاران محیط زیست بوده و باید به خوبی از آن نگهداری کنید.

مهردادفتحی بیرانوند خطاب به کودکان حاضردرسالن گفت: چندتوصیه داریم که امیدواریم به آن عمل کنید، اول در مصرف آب صرفه جویی کنیم، دوم درفضاهای سبز ودرطبیعت آشغال نریزیم و سوم اینکه به گل ها، درختان وطبیعت و جانداران آسیب نرسانیم.

وی درپایان آمادگی خود را در همکاری های مستمر با کانون پرورش فکری در طول سال اعلام کرد.

دربخش بعدی برنامه مدیرکل کانون لرستان باگرامی داشت روزکودک ومحیط زیست گفت: شما کودکان ونوجوانان نقش مهمی در حفاظت از طبیعت به عنوان یک سرمایه ملی دارید.

محمدجوادمحمدی افزود: یکی ازفعالیت های خوب مراکزفرهنگی هنری کانون، استفاده از مواد دور ریختنی برای ساختن وسایل مختلف است که اعضا به درستی از این امکانات، کارهای هنری و تزیینی و... می سازند که امیدواریم این حرکت فرهنگی گسترش پیداکند.

محمدی درادامه به همکاری بیشترمراکز فرهنگی هنری بامحیط زیست شهرستان ها اشاره کردوبیان داشت: مسائل زیست محیطی و فرهنگ سازی دراین زمینه را می توان به راحتی به اعضای کانون منتقل کرد و درمراکز فضای مناسب برای برگزاری کارگاه دراین زمینه فراهم است.

 محمدی در پایان سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر 167 هزار جلد کتاب در21 مرکز کانون درسطح مراکز کانون این استان وجود دارد وبیش از34 هزار کودک ونوجوانان عضو در مراکز فعالیت می کنند.

این ویژه برنامه با اهداء جوایز به 9 عضو برگزیده مسابقه ساخت کاردستی با دور ریختنی ها به پایان رسید.

گفتنی است همزمان با17 مهر روز کودک و محیط زیست برنامه های مختلفی درمراکزفرهنگی هنری سراسر استان با حضور دانش آموزان برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =