کودکان گچسارانی  الفبای حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی را فراگرفتند

به مناسبت هفته ملی کودک، نشست آموزشی حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی با شرکت 50 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی گچساران در مرکز شماره 1 این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز شاکری  مسوول مرکز فرهنگی هنری  شماره 1 گچساران  گفت: کودکان در این نشست آموزشی نحوه برخورد با آلوده کنندگان طبیعت را از کارشناسان  آموختند.

وی افزود: زباله مهم ترین عامل تهدید محیط زیست است و از آنجایی که کودکان به عنوان نسل آینده ساز، می توانند نقش بیشتری در حفظ محیط زیست ایفا کنند، آموزش های زیست محیطی و فرهنگی برای آنها مفید است.

وی اظهار کرد: آموزش های لازم برای کودکان در راستای حفظ محیط زیست نباید به مدارس و دوره های مخصوص محدود باشد و آنها بیش از همه چیز به رفتار افراد بزرگتر از خود به عنوان الگو نگاه می کنند و والدین باید به آنها آموزش های لازم را ارایه بدهند.

شاکری  بیان کرد: آموزش حفظ طبیعت و میراث فرهنگی، مهم و تاثیرگذار است و باید با مشارکت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران  و دستگاه های دیگر، این قبیل دوره های آموزشی افزایش یابد.

ایستگاه نقاشی ، معرفی کتاب ، برگزاری مسابقه  و پخش کارتون با موضوع محیط زیست از بخش های دیگر این برنامه بود.

برنامه های هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر ماه با  شعار " هرکودک نشانی خداست " در مراکز فرهنگی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =