کتابخانه سیار روستایی قروه افتتاح شد

دیروز در سومین روز از هفته ملی کودک اولین کتابخانه سیار روستایی و فروشگاه محصولات کانون در مرکز قروه با حضور فرماندار شهرستان قروه،مدیر کل کانون پرورش استان و دیگر مسئولین ادارت شهرستان قروه افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی گفت:امروز چهارمین کتابخانه سیار روستایی استان کردستان با هدف اجرای فعالیتهای فرهنگی و امانت کتاب به کودکان روستاهایی را در قروه افتتاح کردیم و امیدوارم که به زودی شاهد افتتاح کتابخانه سیار روستایی در دیگر نقاط استان هم باشیم .

شیخی افزود: خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان, کتاب محور است و در کانون 40 فعالیت هنری، ادبی، اسلامی به کودکان 7 تا17 سال انجام‌ می شود.

وی در سخنانی گفت:قروه با داشتن روستاهای زیاد و مزیت نزدیک بودن تعدادی از روستاها به شهر کتابخانه سیار روستایی می تواند در این مناطق تاثیر گذار باشد .

شیخی حضور کتابخانه سیار را از لازمه های حرکت فرهنگی در مناطق روستایی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: مربیان کتابخانه های سیار روستایی علاوه بر امانت کتاب به بچه های تحت پوشش خود به انجام فعالیت های قصه‌گویی، شعرخوانی،  سفالگری، کاردستی، بازی های بومی و محلی، مشاعره، تصویرسازی کتاب، نمایش و نقد فیلم نیز می پردازند.

برپایی کارگاههای سفالگری ،نقاشی، ادبی، کاردستی، شعر خوانی با نام دنیای لحظه ها  و کارگاه بازی و سرگرمی با شعار کودک،میراث فرهنگی محیط زیست در این روز با حضور اعضا و دانش آموزان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =