لزوم ایجاد نسخه ایرانی اسلامی در فضای مجازی برای کودکان

باید برای کودکان در فضای مجازی نسخه ایرانی اسلامی ایجاد شود زیرا این فضا برای استفاده کودکان در حال حاضر هیچ تعریف مشخصی ندارد و باعث ایجاد آسیب شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، «محمد مهدی نجفی زاده» ،معاون اجتماعی پبشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در آیین افتتاحیه نشست تخصصی صیانت از کودکان آنلاین، با بیان این که آرم کانون در هر جایی که دیده شود باعث جلب اطمینان مخاطب می شود، عنوان کرد: باید مربیان کانون در تلاش باشند تا کودکان و نوجوانان را با رویکرد ایرانی و اسلامی آموزش دهند.

وی  به سالروز سفر پربرکت مقام معظم رهبری در 19 مهر 91 اشاره کرد واذعان داشت: به گفته مسئولان استانی  خراسان شمالی به یومن  این سفر استان خراسان شمالی 20 سال  جلوتر افتاد.

وی افزود: با گذشت 5 سال هنوزهم شاهد جذب اعتبارات خوبی در استان هستیم.

وی از دیگر برکات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی بیانات و فرمایشات ایشان در خصوص سبک زندگی اسلامی ایرانی و مبحث آسیب های اجتماعی و بیان راهکارها و... عنوان کرد وافزود: هر کجای کشور بحث این موضوعات از رهبر معظم اعلام می شود نام استان خراسان شمالی همبه میان می آمد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی به فرمایشات رهبری در رابطه با اهمیت فضای مجازی نیز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه خود انقلاب است چراکه ایران داعیه دار نظام مردم سالاری دینی است.

وی به گلایه رهبر معظم انقلاب از دستگاه های فرهنگی کشور در سال 95 در مبحث فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ما نباید خود را راضی به کارهای جزئی در باب فضای مجازی کنیم چرا که اگر جواب می داد وضعیت بهره مندی فضای مجازی ما این گونه نبود و این همه آسیب به همراه نداشت.

وی اظهار داشت: در گذشته آسیب های اجتماعی را از خانواده ها دور می دیدم اما امروز حریم ها شکسته شده وخانواده های ایرانی اصیل و مذهبی در کنار گوش خود احساس خطر می کنند.

وی افزود: در بحث فضای مجازی متاسفانه امروز دشمن سنگرها را فتح کرده و ما نتوانسته ایم سنگرها را حفظ کنیم.

وی با تأکید بر این که خطر نفوذ فضای مجازی هم اکنون در بیخ گوش ما قرار گرفته و مسئول و غیرمسئول هم نمی شناسد از جمله این خطرها را رواج خیانت همسران،طلاق،قتل و...عنوان کرد.

نجفی زاده بیان داشت: فضای مجازی به همان نسبت که منفی است نکات مثبت فراوانی نیز دارد که باید آنها را تقویت نمود.

وی کانال گروه های اجتماعی،اشتراک گذاشتن علاقمندی ها،تبلیغات هدفمند،انتشار درست اخبار،تقویت روحیه انتقادی و...را ازجمله نکات مثبت فضای مجازی یاد کرد و اظهار داشت: ولی متاسفانه امروزه 90 درصد بهره مندی فضای مجازی به سمت گرایش های منفی است.

وی علل گرایش به فضای مجازی را کم رنگ شدن ارزش های دینی و مذهبی دانست و اظهار داشت: ما هنوز نتوانسته ایم لذت دینداری را به جوانان بچشانیم باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی یکی از راهکارهای اصلی برای غلبه بر فضای مسموم فضای مجازی را تقویت  ایمان و خداباوری اعلام کرد.

گفتنی است مدیر کل کانون استان هم با اشاره به دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان، گفت: این سفر پر خیر و برکت برای کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثمرات زیادی داشت، ساخت چند مرکز فرهنگی در مناطق محروم از جمله دست آوردهای این سفر است.

منیر صادقی ادامه داد: به مناسبت هفته ملی کودک برنامه های متنوعی به اجرا در آمد یکی از این برنامه های برگزاری کارگاه صیانت از کودکان آنلاین همزمان با روزی است که در روز شمار هفته ملی کودک مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است دوره آموزشی صیانت از کودکان آنلاین با حضور دکتر حسین غفاری برای دست کارشناسان فعال در حوزه کودک، مربیان و پرسنل اداری کانون پرورش فکری به مدت یک روز در محل سالن آمفی تئاتر مرکز شماره یک بجنورد در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =