کودکان را پرسشگر بار بیاوریم

استاندار فارس گفت: اگر دانایی با رویکرد کاربردی و پرسش‌گری مبنای کار در جامعه باشد، توانایی هم محقق میشود.

به گزارش  اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، هم‌زمان با هفته ملی کودک، دیدار اعضای کانون فارس با استاندار، به منظور سهمخواهی و بیان مطالبات‌شان صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، اسماعیل تبادار در این دیدار با بیان این که پرسشگری باید سرلوحه فعالیتهای کودکان و نوجوانان باشد، اظهار داشت: سیر توسعه و پیشرفت جامعه از کودکان و نوجوانان دانا آغاز میشود.

نماینده عالی دولت در استان در پاسخ به این پرسش اعضا که کودکیتان را چگونه گذراندید با تأکید بر این که باید در جامعه و خانواده، صداقت و راستی اصل اساسی و ناگزیر باشد تصریح کرد: دانایی، توانایی، راستی و قانونگرایی باید در جامعه بیش از گذشته ترویج شود.

وی گفت: کودکیم در سایه خانواده و تحت تعلیم پدر و مادر بخصوص مادرم گذشت و در پرتو تعالیم ارزنده آنان توانستم خیلی زود به خواندن و نوشتن مسلط شوم و به تدریج به اهداف خود دست پیدا کنم.

 تبادار در ادامه گفت:  لازم است کودکان از ابتدا با حقوق شهروندی آشنا شوند تا به تبع آن، وظایف متقابل خود و جامعه را شناخته و بتوانند با پرسشگری و مطالبه گری، به حقوق خود دست یافته و مسئولیتی را که در قبال جامعه بر عهده آنان است به دقت و مسئولانه ادا کنند.

استاندار فارس گفت: آرزو داریم جوانانی دانا، توانا، خلاق و آیندهساز برای ایران و استان فارس پرورش یابند.

تبادار با بیان این که استان فارس پیشانی فرهنگ، ادب و تاریخ ایران به شمار میرود، گفت: از طرفی سومین حرم اهل بیت(ع) و از طرف دیگر آرامگاه ستارههای درخشان ادبی ایران و حتی جهان، حافظ و سعدی در شیراز قرار دارد و این ظرفیتها و قابلیتها، مسئولیت ما را برای حفاظت و پاس‌داشت از این میراث گرانقدر سنگینتر میکند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این که ما به گذشتگان خود به دلیل خلق آثار ارزشمند تاریخی افتخار میکنیم، اظهار داشت: نسل ما نیز باید علاوه بر حفظ و حراست از این ذخایر ارزشمند، خود نیز مانند گذشتگان آثاری ماندگار خلق کنند تا مورد احترام و تکریم آیندگان باشند.

در بخش دیگری از این دیدار اعضا از استاندار فارس پرسیدند آیا در برنامهریزیهای استانی او جایی برای کودکان و نوجوانان هست؟ وی در پاسخ گفت: بله و در جهت رفع نیازهای شما تمام تلاش خود را خواهم کرد.

 تبادار از مدیر کل کانون فارس خواست، نیازها، درخواستها و مطالبات جامعه مخاطب کانون را جمعآوری و به اطلاع وی برساند تا در حد توان در جهت رفع موانع پیشرفت و نیازهای کودکان و نوجوانان اقدام لازم صورت پذیرد.

در این دیدار زهرا افتخاری، مدیر کل کانون نوجوانان فارس، گزارشی از فعالیتهای کانون فارس ارائه داد و اعضا مطالبات خود و انتظارات‌شان را از استاندار و مسئولان بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =