کد خبر: 273220
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
بازدید 642
کانون مکان مقدسی است

کانون مکان مقدسی است و پرداختن به پرورش فکر و اندیشه کودکان، ارزش‌مندی فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی را به تصویرمی کشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان،  این بخشی از سخنان علی فتح‌اللهی در آیین برگزاری دومین سوگواره‌ عاشورایی«نذر شکوفه‌های سیب» در مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا است.

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا در این ویژه‌برنامه که در تقارن هفته ملی کودک با ایام ماه محرم صورت‌گرفت، به جایگاه والای کودکان اشاره و تصریح‌کرد: کودکان پایه و اساس توسعه جامعه‌اند و تلاش برای عمق‌بخشی به فکر و اندیشه آنان می تواند تاثیر شگرفی را به دنبال داشته باشد.

وی در همین زمینه مکتب عاشورا را مورد توجه قرارداد و با بیان این که نقش‌آفرینان اصلی این مکتب جوانانی هستند که به درستی پرورش یافته‌اند، گفت: برای ایجاد چنین نگرشی باید از خودمان شروع کنیم تا تاثیرگذاری لازم را بر مخاطب داشته‌باشیم.

این مسوول استانی برهمین اساس نقش ارزش‌مند کانون را یادآور شد و با تبیین این موضوع که  فراهم‌کردن زمینه پایدارسازی صداقت، پاکی و راستگویی دوران کودکی، از نتایج مثبت فعالیت این مجموعه فرهنگی است،بر ضرورت همراهی همه افراد جامعه با فعالیت‌های کانون تاکیدکرد.

تبیین جایگاه والدین در پرورش کودکان، از دیگر محورهای سخنان فتح‌اللهی بود و وی در همین ارتباط تاکیدکرد: بایستی خوب باشیم تا بتوانیم کودکان خوبی را تربیت کنیم.    

مدیرکل کانون استان گیلان نیز ضمن قدردانی از همراهی مسوولان و تلاش‌های همکاران در برگزاری این ویژه‌برنامه گفت: پیش از 18 سالگی زمان شکل‌گیری شخصیت کودک است و از این رو می بایست از دوران ‌کودکی استفاده‌کرد و برای ایجاد فرصت‌های لازم در مسیر بالندگی شخصیت و هم‌چنین انتقال مهارت‌های اساسی زندگی به کودکان گام‌های لازم را برداشت.

اسفندیار ضیائی، مدیرکل کانون گیلان

اسفندیار ضیائی درهمین زمینه به رسالت‌های والدین، مربیان و مسوولان در ارتقای جایگاه کودک اشاره و با بیان این‌که نام نیک، بسترسازی برای بهره‌گیری کودک از فرصت‌کودکی و هم‌چنین رعایت حقوق شهروندی کودکان از اولویت‌ها است، تصریح‌کرد: چنان‌چه آموزه‌های درست را به فرزندان‌مان ارایه‌دهیم، در شکل‌گیری شخصیت و در رشد همه‌جانبه آنان به درستی عمل کرده‌ایم.

این مسوول فرهنگی در این میان به فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون اشاره کرد و ضمن یادآورشدن همگامی فعالیت‌های این مجموعه با فن‌آوری‌های تازه گفت: راه‌اندازی سایت کودک و نوجوان مرکز صومعه‌سرا برهمین اساس صورت‌گرفته و در آینده نیز با همراهی مسوولان و همکاری دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه‌کودک و نوجوان، به حرکت رو به رشد خود ادامه خواهیم داد.

بنابراین گزارش، در ادامه این ویژه‌برنامه که با شرکت بیش از 50 عضو کودک، نوجوان و خانواده‌ها صورت‌گرفت، اعضای مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا به دکلمه‌خوانی، معرفی شخصیت حضرت رقیه(س) و نی نوازی پرداختند.

پرده‌خوانی وقایع عاشورا، اجرای سرود اعضای کودک و نوجوان و مداحی عضو برگزیده کانون صومعه‌سرا از دیگر برنامه‌های دومین سوگواره« نذر شکوفه‌های سیب» به شمار می رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =