توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته از اولویت‌های کانون خوزستان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته از مهم‌ترین اولویت‌های ما برای ارائه خدمات فرهنگی در استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی ظهر امروز در آئین افتتاح پایگاه فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه ملاشیه اهواز با بیان این مطلب افزود: پایگاه فرهنگی هنری کانون ملاشیه در راستای خدمت‌رسانی به مناطق کمتر توسعه‌یافته و همچنین توسعه عدالت اجتماعی و فرهنگی کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به این‌که پایگاه فرهنگی هنری کانون در ملاشیه مساحت 470 مترمربع دارد و در راستای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی، با همکاری استانداری خوزستان افتتاح شده است اظهار کرد: کلیه خدمات به کودکان و نوجوانان این منطقه به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

شنبدی خاطرنشان کرد: مربیان پرتلاش کانون در این پایگاه علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی و ... را برای کودکان و نوجوانان 6 تا 17 سال اجرا خواهند کرد.

این مدیرکل فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود انجام فعالیت‌های فرهنگی را یکی از ضروریات کار در خوزستان دانست و گفت: کار در مناطق کمتر توسعه‌یافته با توجه به نوع محرومیت‌ها باید همراه با نوآوری و ابتکار عمل همراه باشد.

وی با تأکید بر این‌که ما در اولویت‌های کاری کانون خوزستان به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته در ارائه خدمات فرهنگی توجه ویژه داریم تأکید کرد: حضور کودکان و نوجوانان در مراکز کانون می‌تواند به ایجاد شخصیت مطالبه گری و معتقد به مسائل اجتماعی، اخلاقی و مذهبی منجر شود.

شنبدی افزود: اعضای کانون روحیه آرمانی و پرسشگری دارند و مربیان پرتلاش این مراکز با تمام توان در حال انجام وظیفه در تعلیم و تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان هستند.

این مدیرکل فرهنگی در پایان سخنان خود از خانواده‌ها به‌خصوص در مناطق محروم خواست فرزندان خود را به مراکز کانون بفرستند تا شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های آن‌ها باشند.

گفتنی است: پایگاه فرهنگی ملاشیه در خیابان 8 این منطقه از حاشیه کلان‌شهر اهواز از محل اعتبارات طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی افتتاح و فعالیت خود را هم‌زمان با هفته جهانی کودک آغاز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =