مهم‌ترین ابزار پیشرفت جوامع توسعه‌یافته توجه به کودکان و نوجوانان است

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: مهم‌ترین ابزار جوامع انسانی توسعه‌یافته، توجه و حمایت همه‌جانبه از آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، علی حسین حسین زاده ظهر امروز هم‌زمان با هفته ملی کودک، در آیین افتتاح پایگاه فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه محروم ملاشیه اهواز با بیان این مطلب افزود: طی یک سال گذشته، اقدامات و فعالیت‌های مهمی در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: کانون از ظرفیت و توانایی ویژه‌ای در بحث مسائل فرهنگی و اجتماعی برخوردار است و امیدواریم این فعالیت‌ها بیش‌ازپیش در مناطق محروم و حاشیه که از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار هستند، گسترش پیدا کند.

معاون استاندار خوزستان اظهار کرد: در پایان سال 1395 پس از ارسال گزارش مشکلات و ارائه برنامه‌ها برای رفع آن‌ها از سوی همکاران پرتلاش معاونت سیاسی اجتماعی استانداری و سایر دستگاه‌ها به شورای اجتماعی کشور برای اولین بار است اعتباری بالغ‌بر 150 میلیارد ریال به استان خوزستان اختصاص داده شد تا در بخش فرهنگی مناطق محروم استفاده شود.

حسین زاده در ادامه با اشاره به این‌که افتتاح پایگاه فرهنگی کانون در ملاشیه و نزدیک به 25۰ طرح دیگر از محل این اعتبارات اجرایی شده‌اند از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که طی این سال‌ها، در زمینه مناطق محروم، نوآوری و ابتکارات تازه‌ای به خرج داده، خواست تا زمینه لازم برای راه‌اندازی یک مرکز دیگر در منطقه ملاشیه را فراهم کند.

عضو شورای اداری استان خوزستان بیان کرد: استانداری اعتبارات مورد نیاز راه‌اندازی این پایگاه را نیز تأمین خواهد کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: راه‌اندازی مراکز کانون در مناطق محروم باید افزایش یابند تا کودکان و نوجوانان ما در بستری که این نهاد فرهنگی فراهم می‌کند به شکوفایی برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =