کد خبر: 273282
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
بازدید 737
سخنرانی کارشناس کانون تهران در نشست‌های علمی

در نشست «اهمیت فرهنگ‌سازی در استفاده از محصولات فرهنگی ایرانی» صدیقه اطهری در رابطه با اهمیت محصولات فرهنگی سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، اولین سخنران نشست «اهمیت فرهنگ‌سازی در استفاده از محصولات فرهنگی ایرانی»، محمدعلی شامانی مشاورعالی مدیرعامل کانون بود که با ارائه‌ تعاریفی در رابطه با تربیت وچیستی و چرایی آن به گفتگو پرداخت.

در ادامۀ این نشست کارشناس مراکز فراگیر کانون استان به تعریف محصول فرهنگی پرداخت و افزود: «هر آنچه که از فرآیند ساخت و ساز در امور فرهنگی حاصل شود و قابل ارائه باشد، محصول فرهنگی است. بنابر این تعریف تئاتر، موسیقی، کتاب و فیلم از این نوع محصولات محسوب می‌شوند.»

اطهری در این باره سخن گفت که یک محصول فرهنگی در بدو تولید نمی‌تواند بعد اقتصادی داشته باشد: «به نظر من محصول فرهنگی در ابتدا نمی‌تواند بعد اقتصادی داشته باشد. اگر این محصول قابلیت این موضوع را داشته باشد به مرور زمان می‌تواند وارد این حیطه شود اما از ابتدا نمی‌توان چنین توقعی از آن داشت، در واقع باید گفت محصول فرهنگی محصولی است که نیاز به حمایت دارد.»

اطهری در ادامه به بیان تاریخچه‌ کانون در این حوزه پرداخت: «کانون از همان سال 1344 تولید محصول فرهنگی را شروع کرده است. رسالت اصلی ما همین بوده وهست. در زمانی که دغدغۀ تولید این محصولات وجود نداشت کانون به اهمیت این موضوع پی برد و دربارۀ آن اقدام کرد.»

وی در ادامه‌ سخنانش حمایت مادی و معنوی از یک محصول را در گسترش آن موثر خواند و به بیان مثال‌هایی پرداخت.

این سخنران درباره‌ نیازهای این روزهای کانون سخن گفت و خواستار جدی‌تر گرفته شدن مربیان شد و گفت: «متاسفانه ما در مراکز فراگیر با کمبود کتاب‌های لمسی روبه‌رو هستیم. اما مربیان ما خود به خلق چنین محصولاتی دست زده‌اند و اگر از آن‌ها حمایت شود می‌توانند قدم‌های مهم‌تری بردارند.»

در این نشست مدیر کل کانون استان، معاونان؛ کارشناسان و کلیه مربی مسئولان مراکز استان نیز حضور داشتند. گفتنی است که نشست‌های تخصصی هفتۀ ملی کودک روز پنج‌شنبه 20 مهر 1396 به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =