بازدید کودکان از موزه های میراث فرهنگی در هفته ملی کودک

همزمان با سومین روز از هفته ملی کودک اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمیته کودک و نوجوان استان از موزه های تاریخی استان دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: همزمان با سومین روز از هفته ملی کودک، کودکان استان در بازدید از موزه های تاریخی مناطق مختلف با میراث فرهنگی آشنا شدند.

فرزاد رحیمی مدیر کل کانون با تاکید بر آشنایی کودکان با هویت فرهنگی و تاریخ ملی سرزمین خود افزود: 17 مهرماه در روز شمار هفته ملی کودک به عنوان روز کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی با هدف آشنایی کودکان با وقایع تاریخی و میراث غنی به جا مانده از گذشتگان نام گذاری شده است.

وی در این باره افزود: با توجه به اینکه هفته ملی کودک فرصت مغتنمی در توجه به دانسته ها و پرورش فکر و بالندگی اندیشه کودکان است آشنایی با میراث گذشتگان و آنچه در روزگاران دور اتفاق افتاده است و برای کودکان امروز به یادگا گذاشته شده است حق معنوی هر کودک است و کانون در این هفته تلاش خود را در آشنایی کودکان با این میراث تحت عنوان بازدید های فرهنگی تاریخی در سراسر استان انجام داده است.

مدیر کل کانون با بیان اینکه کودکان و نوجوانان به عنوان وارثان تاریخ و تمدن گذشتگان و منتقل کننده ی این فرهنگ غنی به عنوان قشری موثر بر حفظ و بقاء میراث فرهنگی باید مورد آموزش و آشنایی به صورت ملموس با این میراث ارزشمند قرار گیرند.

فرزاد رحیمی با اشاره به نقش جدی کودکان و نوجوانان در حفظ این میراث ملی آموزش و آشنایی با این فرهنگ را ازجمله برنامه های هدفمند در پرورش نسل آینده دانست و گفت: حفظ تمدن و فرهنگ یک کشور در سایه ی اگاهی و شناخت از منابع ملی صورت می گیرد.

وی هدف ازاین دیدار ها را وی آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ و فرهنگ و پایبندی به آن در سایه ی آگاهی از پیشینه ی فرنگی خود عنوان کرد.

مدیر کل کانون افزود: این آشنایی موجب شکل‌گیری ذهنیت کودکان و نوجوانان می‌شود و در شکل‌گیری آینده آنها نیز موثر خواهد بود. 

نشست های تخصصی با حضور کارشناسان میراث فرهنگی و بازدید از اماکن تاریخی از جمله برنامه های اجرا شده در این روز به شمار می رفت.

گفتنی است هفته ملی کودک از 15 الی 21 مهر ماه با شعار «هرکودک نشانی خداست» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اجرای برنامه های ویژه فرهنگی، هنری و ادبی در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =