نگاه ویژه کانون گیلان به کودکان دارای نیازهای ویژه

هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک، مربیان و اعضای دانش‌آموز کانون پرورش فکری در مدرسه استثنایی خزائلی شهر رشت زیر چتر فعالیت‌های هدف‌مند این مجموعه فرهنگی گردهم‌آمدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان،  به مناسبت هفته‌ ملی کودک، مدرسه خزائلی شهر رشت میزبان مربیان کانون شد.

طی این ویژه‌برنامه که به منظور تحقق اهداف کانون در گسترش عدالت فرهنگی و بسترسازی برای شرکت تمامی کودکان در فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی این مجموعه فرهنگی صورت‌گرفت، مربیان کانون با اجرای فعالیت شعرخوانی قصه‌گویی، مسابقه‌ی حضوری و هم‌چنین اجرای نمایش کتاب محور با استفاده از عروسک‌های نمایشی، به انتقال آموزه‌ها با بهره‌گیری از شیوه‌های آموزش غیر مستقیم  به مخاطبان پرداختند.

برهمین اساس مربیان با هدف تشویق کودکان دارای نیازهای ویژه و ایجاد فرصت‌های تازه برای رشد اجتماعی، شناختی و عاطفی آنان، به اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به آنان پرداخته و ضمن ایجاد فضایی پرنشاط برای کودکان، از آنان برای حضور بیشتر درکانون و همراهی با دیگر اعضای این نهاد فرهنگی دعوت‌کردند.

بنابراین گزارش طی این ویژه‌برنامه رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان ضمن خیر مقدم به حاضران، از ایجاد فرصت‌های تازه برای گسترش همکاری‌های دو جانبه سخن‌گفت و این تعامل و همراهی را تاثیرگذارخواند.

مهدی بلوک اصلی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان

مهدی بلوک اصلی درهمین زمینه به نتایج مثبت این همراهی اشاره و پدیدآمدن فرصت‌ پذیرش افزون‌تر اجتماعی برای کودکان دارای نیازهای ویژه را ازدست‌آوردهای مثبت چنین فعالیت‌هایی عنوان‌کرد.

خدیجه تقی‌پور، کارشناس فراگیر کانون استان گیلان نیز در این برنامه با ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان این مدرسه، بر ضرورت ادامه‌یافتن  چنین ویژه‌برنامه‌هایی تاکیدکرد.

خدیجه تقی‌پور، کارشناس فراگیر کانون استان گیلان

گفتنی است، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در سایه‌ی فعالیت دو مرکز فرهنگی هنری فراگیرخود در شهرستان‌های رشت و لنگرود، به کودکان دارای نیازهای ویژه (کم‌بینا، کم‌شنوا و دارای کم‌توانی جسمی و حرکتی) خدمات فرهنگی ارایه‌می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =