فرماندار هامون: با تخصیص بودجه‌های ریالی نمی‌توان اهمیت کار کانون را ارزش گذاری کرد

در دیدار مدیرکل کانون استان با فرماندار هامون مشکلات مرکز فرهنگی هنری این شهر مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، در دیدار مدیرکل کانون استان با فرماندار هامون مشکلات مرکز فرهنگی هنری این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار مدیرکل کانون استان با اشاره به حمایت‌های فرماندار از فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری هامون، از تلاش‌های وی قدردانی کرد و در ادامه افزود: فرمانداران شهرستان‌ها از جمله تاثیرگذاران مدیریت شهرها هستند و فعالیت‌های جنابعالی و همکارانتان گواه این مدعاست.

معصومه هادی سپس در خصوص اهمیت جایگاه کودکان و نوجوانان، ضمن بیان دغدغه‌های مقام معظم رهبری گفت: در عصری قرار داریم که همه‌ی فرصت طلبان سعی در تاثیرگذاری بر این گروه‌های سنی را دارند و اگر مسئولان از آنان غافل شوند صدمات جبران ناپذیری بر پیکر اجتماع وارد خواهد شد.

هادی راه پیروزی در این مبارزه‌ی فرهنگی را پرورش عنصر تفکر در کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: کانون پرورش فکری با توجه به رسالتی که در این زمینه دارد بر این باور است که با ایجاد ارتباط و هم افزایی با دستگاه‌های اجرایی می‌توان بچه‌ها را به سمت تفکر، عقلانیت، انسانیت، صلح و آرامش رهنمون شد تا کودکان و نوجوانان با تکیه بر توانایی‌هایشان از این مبارزه سربلند خارج شوند.

مدیرکل کانون هم‌چنین خاطرنشان کرد: این هدف هنگامی میسر خواهد شد که کودکان ونوجوانان همت و همکاری خالصانه‌ی همه‌ی بزرگترها با یکدیگر را لمس و باور کنند.

هادی در بخش دوم سخنان خود در خصوص وضعیت ساختمان مرکز و هامون و تهدیدی که متوجه همکاران و اعضاست سخن گفت و خواهان اقدام به موقع در این خصوص شد.

در ادامه فرماندار هامون ضمن خیرمقدم به مهمانان، انتصاب مدیرکل کانون را تبریک گفت و برای وی آرزوی توفیق خدمت به کودکان و نوجوانان کرد.

علیرضا کیخا سپس با اشاره به مشکلات خاص مناطق مرزی گفت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیتی که دارد باید به طور ویژه دیده شود و همه‌ی مسئولان برای حل مشکلات آن دست به دست یکدیگر بدهند.

وی " فعالیت‌های فرهنگی " را یکی از راه‌های مطمئن مقابله با تهاجم‌های گوناگون عنوان کرد و گفت: انجام این فعالیت‌ها می‌تواند صدمه‌ی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را از بین ببرد و دشمنان را ناکام بگذارد.

کیخا هم‌چنین غفلت در این موضوع را جایز ندانست و در این باره گفت: کم کاری یا عدم درک صحیح این حساسیت نیز می‌تواند آسب‌های جبران ناپذیری به پیکر اجتماع وارد کند زیرا حتی اگر یک نفر هم به بیراهه برود آثار زیانبار آن خانواده و جامعه را نیز در بر خواهد گرفت.

فرماندار هامون سپس با اشاره به اهمیت نقش کانون برای پرورش تفکر در کودکان گفت: با بودجه‌های ریالی نمی‌توان اهمیت کار کانون را ارزش گذاری کرد اما مسئولان باید تلاش کنند تا نهادهایی چون کانون با قدرت به فعالیت بپردازند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با برپایی نشست‌های تخصصی کارشناسان فرمانداری، مشکلات مرکز هامون برای حضور پررنگ‌تر کودکان و نوجوانان برطرف شود.

قابل ذکر است مرکز فرهنگی هنری هامون به دلیل عدم زیرسازی مناسب و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه با مشکلاتی مواجه شده که رفع آن نیاز به رسیدگی و اقدام فوری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =