مربیان مهمترین ظرفیت کانون هستند

سرپرست کانون مازندران در گردهمایی استانی کارشناسان، مربیان مسؤول و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی استان؛ مربیان را مهمترین ظرفیت کانون عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، گردهمایی سراسری این کانون، یکم آبان ماه با هدف هم افزایی و همدلی بیشتر میان کارشناسان و مراکز فرهنگی و هنری این کانون در شهرستان نور برگزار شد.

این گردهمایی در 4 کارگروه تخصصی؛ مربیان مسؤول- مربیان فرهنگی-مربیان هنری و مربیان ادبی و نیزنشست جمعی کلیه شرکت کنندگان و پرسش و پاسخ با سرپرست کانون استان اجرا شد تا کارشناسان هر یک از واحد های اداره کل ضمن تشریح سیاست ها و اهداف استانی در خصوص تعامل هر چه بیشتر، درک بهتر از دغدغه های مربیان مسؤول و مربیان مراکز و نیز رسیدن به نقطه نظر مشترک در راستای ارتقای خدمات کانون در مراکز، بحث و تبادل نظر داشته باشند.

اما سرپرست کانون مازندران در این نشست ضمن تقدیر از خدمات وفعالیت های ارزنده همکاران خود در مراکز فرهنگی و هنری استان، به ظرفیت مهم کانون در راستای توسعه فرهنگی اشاره کرد و تصریح کرد: "مربیان مهمترین ظرفیت کانون" هستند.

محمدعلی یزدان‌شناس با تاکید بر اعتقاد جدی به مربی‌گری؛ استفاده از توان و تخصص مربیان و آموزش و تقویت ظرفیت‌های تخصصی آنان  برای تولید محتوای درخور نیازهای کودک ونوجوان امروز را از اولویت‌های خود عنوان کرد.

این مسؤول داشتن آرشیو تخصصی از آثار و تولیدات مربیان در استان را از جمله تاکیدهای خود عنوان نمود و با بیان اینکه نمایشگاه این اداره کل بزودی به صورت حرفه‌ای تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد؛ از همکاران خود در مراکز خواست تا در خصوص ارسال آثار و تولیدات خود جهت نمایش و آرشیو به اداره کل برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی در عین حال ایجاد فضای نشاط،آرامش وحمایت از استعدادهای موجود را از دیگر نکات مورد نظر یاد کرد و اظهار داشت: نگاه متوازن به همه بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی، سیاست اصلی این کانون در رشد متوازن است.

یزدان‌شناس در بخش دیگری از سخنان خودبه طرح" کانون ومدرسه" اشاره داشت و در این خصوص تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کشوری، تفاهم‌نامه استانی نیز میان این اداره کل ومعاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان به امضا رسید تا بر این اساس؛ خدمات کانون در مدارس بر مبنای سرفصل‌های درسی توسعه یابد.

سرپرست کانون مازندران، این طرح را یکی از وظایف مهم، اثر بخش و تکلیفی ستاد دانست وخواستار توجه موثرو جدی همه مسؤولان  و مربیان مراکز برای توفیق بیش از پیش این طرح شد.

 برنامه ریزی مسؤولان مراکز برای استفاده عادلانه همه مدارس داوطلب طرح و تقسیم فعالیت ها برای همه مربیان جهت بازدهی اثربخش از تاکیدهای مهم سرپرست کانون مازندران در توفیق طرح "کانون ومدرسه" بود.

این مسؤول در قسمتی دیگر از صحبت هایش با اشاره اینکه؛ کانون در بسیاری از مواقع پیش‌قدم است، به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در مباحث فرهنگی و نامگذاری سال‌ها اشاره کرد و افزود: عمده فرمایشات و توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری اشاره دارند؛ در کانون مد نظر بوده و این نشان از آن دارد که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان، مسیر درستی را برای تحقق اهدافش برنامه ریزی و پیش بینی داشته است.

وی بر این اساس ودرک همه دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی همکاران کانون، اظهار کرد: با نسلی سرو کار داریم که آینده و مصلحت کشور با آنان رقم خواهد خورد و می‌بایست تمام تلاش و توان خود را برای شکوفایی استعدادها و توانایی‌های کودکان ونوجوانان به کارگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =