کد خبر: 274045
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
بازدید 747
سیزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس برگزار می شود

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: سیزدهمین سوگواره عاشورایی این اداره کل با حضور ارادتمندان به خاندان اهل بیت ع در شیراز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون استان گفت: سوگواره عاشورایی فارس، امسال به سیزدهمین منزل خود رسیده است. به گفته وی «دوباره پیامبر» عنوان این محفل عاشورایی است که با حضور محمدرضا سنگری، شاعر، نویسنده و عاشوراپژوه، اعضای کانون و مربیان مراکز فرهنگی هنری سراسر استان و جمعی از مشتاقان و ارادتمندان به فرهنگ پربار عاشورا برگزار می شود.

معاون فرهنگی کانون فارس خاطرنشان کرد:این سوگواره در بخش های: معرفی شخصیت، نشریه دیواری، تحقیق و پژوهش، قصه گویی، شعر، داستان، متن ادبی، نقاشی، خوشنویسی، سفال، نمایش عروسکی و پویانمایی برگزار می شود.

کامرانی گفت: پس از داوری اولیه آثار، 270 نفر به مرحله استانی راه یافتند که 191 عضو کانون و 79 مربی با 37 اثر فرهنگی، 109 اثر هنری و 74 اثر ادبی را شامل شده و این آثار در حاشیه سوگواره عاشرایی درمرکز فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس نمایش داده می شود.

به گفته معاون فرهنگی کانون فارس، هنر همواره به عنوان ابزاری بی بدیل برای انتقال پیام و مفاهیم آموزه های اسلامی مورد بهره برداری قرار گرفته و با درک و دید بصری می توان به جای شور و احساسات به مرحله شعور و معرفت رسید چرا که عظمت قیام سید الشهدا باعث شده تا اظهارنظرهای فراوانی درباره نهضت ایشان شکل بگیرد و جامعه فرهنگی، هنری و ادبی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با همین دیدگاه در رشته های مختلف هنرهای آوایی و تجسمی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، تخقیق و پژوهش و ... به خلق اثر پرداخته شده است.

سیزدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، پنجشنبه 11 آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری این اداره کل در شیراز برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =