کد خبر: 274151
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
بازدید 793
فضای مجازی و خانواده امن، آموزشی کارآمد

نشست آموزشی یک ‌روزه " فضای مجازی و خانواده امن " ویژه مربی مسئولان کانون استان تهران روز چهارشنبه دهم آبان ۱۳۹۶ در مرکز آموزش استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این نشست آموزشی که با حضور روح الله مؤمن نسب،  دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته حقوق و دارای مدرک دکترای افتخاری درزمینهٔ فضای مجازی و فناوری اطلاعات برگزار شد، مطالب مفیدی در خصوص راه‌های استفاده امن از اینترنت، استفاده از نرم‌افزار کنترل والدین، آشنایی با تهدیدات فضای مجازی، استفاده امن از نرم‌افزارهای ارتباطی موبایل پایه و استفاده امن از شبکه‌های اجتماعی به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

این پژوهشگر در ادامه با ذکر سوا لاتی حاضران را در کلاسی پویا و چالش‌برانگیز شرکت داد. وی بیان داشت؛ آیا خانواده‌ها رسانه‌ها را مدیریت می‌کنند و یا آن‌ها در حال مدیریت ما هستند؟ او در پاسخ به این سوال افزود؛ باید توجه داشت که اگر ما سواد کافی در ارتباط با رسانه و فضای مجازی نداشته باشیم  بدون شک آن‌ها ما را هدایت و مدیریت کرده و در آن صورت باید در انتظار عواقب ناگواری برای نسل امروز در جامعه باشیم.       

رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی ضمن پاسخ به پرسش‌های شرکت‌کنندگان این پودمان، به خطرات زیان‌بار استفادۀ مداوم از بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود؛ اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای  به‌مراتب از اعتیاد به هرگونه موادی خطرناک‌تر و مخرب تراست و لازم است والدین در مورداستفاده بی‌رویه فرزندانشان از بازی‌های رایانه‌ای اطلاعات کافی داشته باشند.                                        

 لازم به ذکر است که دوره آموزش " فضای مجازی و خانواده امن "  روز چهارشنبه یازدهم آبان ماه در مرکز آموزش استان برگزار شد.

همچنین روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه، دوره  آموزش یک‌ روزه‌ای تحت عنوان " کارگاه آموزش رفتار حرفه‌ای و تشریفات" ویژه نیروهای خدمات مراکز کانون استان در مرکز آموزش برگزار شد. در این دوره نیروهای خدمات کانون با اصول اخلاق حرفه‌ای و اخلاق اسلامی، سلسله‌مراتب اداری در انجام وظایف شغلی، اصول پذیرایی و تشریفات، اصول بهداشت فردی و محیط کار و همچنین آداب معاشرت حرفه‌ای آَشنا شدند.         

           

                   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =