مدیرکل کانون پرورش فکری نشستی با مدیران مدرسه‌های راهنمایی شهر زاهدان برگزار کرد

نشست هم اندیشی مدیرکل و کارشناسان کانون سیستان و بلوچستان با مدیران مدارس راهنمایی شهر زاهدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان نشستی با مدیران مدرسه‌های راهنمایی شهر زاهدان برگزار کرد.

مدیرکل کانون ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: در فصل نوینی از همکاری‌های کانون و آموزش و پرورش قرار داریم که با مهربانی می‌توانیم بستری فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان در فضایی پویاتر و شادتر در جهت پیشرفت و کمال گام بردارند.

معصومه هادی در ادامه با اظهار تاسف از پایین بودن سرانه‌ی مطالعه در کشور عنوان کرد: برای برطرف کردن این مشکل نیاز به یک همت همه جانبه داریم و در ابتدا لازم است این فرهنگ را در خودمان تقویت کنیم تا در مرحله‌ی بعد به رفع این مشکل در میان کودکان و نوجوانان بپردازیم.

وی با تاکید بر این نکته که کودکان و نوجوانان اصلی‌ترین سرمایه‌های هر کشور هستند گفت: هر چقدر کودک در مدرسه قوی‌تر باشد و پرورش فکر بهتری یافته باشد، می‌تواند راه مطلوب‌تری برای توسعه و آبادانی کشور پیدا کند.

مدیرکل کانون سپس با بیان این نکته که آموزش رسمی برای کودک و نوجوان کافی نیست، بیان کرد: هیچگاه نباید از جنبه‌های عاطفی و عقلانی این گروه‌های سنی غافل شویم؛ بلکه باید مقدماتی فراهم شود تا آنان بتوانند احساس و هیجان خود را تخلیه و مدیریت کنند تا بتوانند در مسیر سالم‌تری قدم بردارند.

هادی با اشاره به توانایی‌های کانون گفت: ظرفیت عظیمی از دانش آموزان در مدارس حضور دارند که می‌توان به کمک آنان بسیاری از اتفاق‌های خوب را رقم زد و در این راه کانون توانایی‌های فراوانی هم‌چون استفاده از زبان هنر دارد که می‌توان با کمک آن علاوه بر مهارت آموزی بسیاری از رفتارها را از طریق آموزش غیر مستقیم اصلاح یا تقویت کرد.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی یکی از راهکارهای مدیرکل کانون برای توان افزایی معلمان و دانش آموزان بود و در خصوص آن گفت: همکاران ما در کانون با استفاده از تجربه و مهارت خود آمادگی دارند در راستای بالا بردن مهارت‌های ضروری کارگاه‌های گوناگونی در مدارس و یا مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار کنند.

هادی در بخش پایانی سخنان خود به مراکز فروش کانون اشاره کرد و گفت: همکاران ما در مراکز فروش آمادگی دارند نیازمندی‌های دانش آموزان به کالاهای فرهنگی را برطرف کنند و در صورت آمادگی شما مراکز کوچکی در مدارس برای فروش دایر کنند.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با هم اندیشی بتوان راهی برای کمک به کودکان و نوجوانان یافت تا در سایه‌ی آن بتوانند جامعه‌ای سرشار از مهربانی و دوستی را پی ریزی کنند.

در ادامه مدیران مدارس راهنمایی شهر زاهدان خواستار حضور کانون در مدارس شدند و کارگاه‌های مورد نیاز خود را اعلام کردند.

آنان هم‌چنین در سخنان خود با اشاره به این نکته که کانون دارای گسترده‌ترین شبکه‌ی کتاب کودک و نوجوان در سطح کشور است از مدیرکل کانون و مربیان خواستند برای گسترش فرهنگ کتابخوانی به کمک معلمان و مدیران در مدارس بیایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =