کد خبر: 274293
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
بازدید 968
"روش‌های کشف استعداد در اعضا" تشریح شد

این دورۀ آموزشی در دو نوبت، ویژه مربی مسئولان مراکز کانون استان تهران با حضور " سایناز مودت" دکترای تخصصی روانشناسی کودک و نوجوان در محل آموزش استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در اولین روز از این دورۀ آموزشی، مقدماتی در رابطه با استعدادهای ژنتیکی و محیطی و تعاریف مربوط به این حوزه با اسلایدهای آموزشی ارائه شد. سپس آزمون‌های متداول و معتبر استعدادیابی به‌صورت عملی همراه با تفسیر آن به اجرا در آمد و آموزش‌های لازم در نحوۀ برگزاری این نوع آزمون‌ها برای گروه‌های مختلف سنی بیان شد.

دکتر سایناز مودت همچنین در خصوص خودآگاهی و شناخت ویژگی‌ها و توانایی‌های کودکان و شناساندن توانایی‌های پنهان به کودکان و نوجوانان نکاتی را یادآور شد. این مدرس دانشگاه به روش‌های کشف استعداد و توانایی‌ کودکان و نوجوانان اشاره کرد و چگونگی پرورش این توانایی‌های پنهان را آموزش داد.

گفتنی است، در بخش کارگاه عملی، مربی مسئولان شرکت‌کننده در این دوره، نمونه‌ای از آزمون‌های علمی را اجرا کرده و شیوه و مراحل تفسیر نقاشی کودکان را آموزش دیدند.

این مدرس و روانشناس کودک و نوجوان به همراه احمد اخوان‌عطار کارشناس ارشد روانشناسی کودک و نوجوان و پژوهشگر حوزه استعدادیابی، در دومین روز، آزمون‌های سنجش استعدادیابی در رشته‌های موسیقی و ریاضی را با استفاده از بازی‌های فکری معرفی کرده و در کارگاه عملی به شرکت‌کنندگان آموزش دادند.

دوره آموزشی "روش‌های کشف استعداد در اعضا" روزهای ۱۵ و ۱۶ آبان ماه سال جاری با حضور مربی مسئولان مراکز کانون استان طی دو روز در مرکز آموزش استان برگزار شد. این دورۀ ضمن خدمت، برای گروه دوم نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =