دیدار کودکان تهرانی با مصطفی رحماندوست

اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره ۲۵ کانون استان تهران به همراه دانش‌آموزان منطقۀ ۱۷ تهران به مناسبت هفتۀ کتاب و کتابخوانی میزبان مصطفی رحماندوست بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان تهران، هم‌زمان با ایام هفته کتاب و کتاب‌خوانی و اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره ۲۵ کانون استان و دانش آموزانی از مدارس حلما، سلاله های بهشتی، حضرت معصومه (س) و هفده شهریور که در طرح کانون مدرسه میهمان این مرکز فرهنگی و هنری بودند، با مصطفی رحماندوست، نویسنده و شاعر خوش‌قریحه کودک و نوجوان دیدار کردند.

بر این اساس شاعر صد دانه یاقوت،‌ در این فرصت با نقل برخی داستان‌ها و خوانش اشعارش با مخاطبان خود درباره‌ مطالعه و ضرورت آن صحبت کرد.

وی در این دیدار برخی از قصه‌های انگشتی و لالایی‌های خود را خواند و به سؤال‌های دانش‌آموزان دربارۀ راه‌کارهای ورود به شغل نویسندگی و نیازمندی‌های آن پاسخ داد.

شاعر کاش حرفی بزنی خطاب به بچه ها افزود؛ دوستان کوچک من، تا آنجا که می توانید کتاب بخوانید و کتاب بخوانید و از هر فرصتی برای مطالعه و لذت بردن استفاده کنید. زیرا مطالعه و ارتباط با کتاب، شما را آگاه می کند و باعث بهتر اندیشیدن شما می شود.

وی افزود؛ وجود مراکز کانون پرورش فکری از مواهبی است که نصیب شما بچه ها شده است پس از این فرصت استفاده کنید و از هزاران کتابی که در کتابخانه ها وجود دارد بهره ببرید.

در این دیدار دانش‌آموزان کتاب‌هایی را نیز به‌عنوان هدیه از دستان این هنرمند دریافت کردند تا بتوانند مروجان کتاب‌خوانی در مدرسه‌های خود باشند.

از دیگر بخش‌های این برنامه که به همت مهرانگیز اخوی مربی مسئول و هادی ملکی و مریم اسدی مربیان این کتابخانه کانون استان به اجرا در آمد، برگزاری مسابقه‌، هم‌خوانی شعرهای مصطفی رحماندوست توسط شرکت کنندگان و دیدن فیلم خواهران غریب با بخش هایی از اشعار مصطفی رحماندوست بود.

زهرا عبدالحی کارشناس فرهنگی استان تهران، در بخشی از این برنامه، دانش‌آموزان میهمان را با برنامه‌های کانون آشنا کرد و از آنان خواست دربارۀ پرسش و پاسخ‌های خود در طول جلسه تأملی داشته باشند.

گفتنی است در پایان این دیدار دانش‌آموزان این امکان را یافتند تا با شاعر خوب کودکان عکس یادگاری بیندازند. در این برنامه سیده نسرین سجادیان معاون فرهنگی کانون و کارشناسانی از کانون نیز حضور داشتند.

گفتنی است که دیدار نویسندگان و شاعران با اعضای مراکز کانون استان تا پایان هفته کتاب و کتاب‌خوانی ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =