رونمایی از بازی مار و پله در کانون شماره یک و فراگیر بیرجند

مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند، با حضور مدیر کل کانون استان از بازی ماروپله رونمایی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  اعضای کانون شماره یک و فراگیر بیرجند طی نشستی صمیمی با موضوع کتاب و نوجوان ضمن گفت‌وگو با طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با یک‌دیگر از کتاب و کتاب‌خوانی صحبت کردند.

حمیدی در این نشست پس از شنیدن سخنان اعضا در ارتباط با کتاب گفت: کتاب خواندن بهترین سرگرمی برای پرکردن اوقات فراغت است که دانایی و آگاهی زیباترین ارمغان آن است.

وی با تأکید بر اهمیت مطالعه تصریح کرد: مطالعه و خوانش کتاب در تمامی دوران زندگی لذت بخش است و سبب تقویت حافظه می شود.

حمیدی با بیان این‌که در کتاب‌خانه‌های کانون منابع خواندنی متنوعی برای دوست‌داران و علاقه‌مندان به مطالعه کتاب وجود دارد، از اعضای کتاب‌خوان حاضر در این نشست، خواست: کتاب‌هایی را که مطالعه می کنند به دیگر دوستان خود نیز معرفی کنند و لذت مطالعه را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

مدیر کل کانون استان با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: دیدار و گفت وگو با اعضای کانون بسیار خوشایند است ، به ویژه وقتی قرار است پای صحبت کسانی بنشینی که بیشتر از دیگر کودکان و نوجوانان کتاب می‌خوانند.

حمیدی اضافه کرد: فلسفه وجودی کانون برای ایجاد زمینه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان است و خداوند را شاکریم که اعضایی داریم که دوست کتاب و دوست‌دار یار مهربان هستند.

در ادامه از اعضای برگزیده کتاب‌خوان کانون شماره یک و فراگیر بیرجند از جمله: ابوالفضل جوادنیا، فاطمه زهرا پردل،نگار پوررسا، ریحانه تقریبی، آرش ثامن، مهدی کاهنی، زینب اکبری، فائقه خسروی محمد سلطان، فاطمه زهرا طیبی و ساجده یوسفی پور تقدیر شد و  بازی مار پله با موضوع کانون، کتاب و کتاب‌خوانی رونمایی شد.

این بازی شبیه به همان بازی مار و پله معمولی است با این تفاوت که در آن تعدادی ازفعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی گنجانده شده است.

در ابتدای بازی علامت خانه و در انتها به مرغک کانون ختم می‌شود، امتیازات مثبت در این بازی ماروپله شامل امانت کتاب، تمدید عضویت، سابقه عضویت و حضور فعال در فعالیت های مرکز و کتاب‌خوان بودن می‌شود.

اعضا در صورت نداشتن هر کدام از این موارد در همان خانه متوقف شده یا به عقب بر می‌گردند.

هدف از طراحی این بازی دوست داشتنی و مهیج، تمایل به امانت بیشتر کتاب، مطالعه و معرفی کتاب‌های مرکز در حین بازی، توجه به اعضای با سابقه بیشتر، ایجاد انگیزه برای اعضا برای مشارکت بیشتر در فعالیت‌های فرهنگی و هنری، توجه بیشتر به اعضای کتاب‌خوان مرکز و ایجاد رقابت و هیجان با کتاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =