ترویج دانایی درجای جای ایران، هنر کتاب‌خانه‌های سیار است

خالق اشعار و داستان‌های کودکان و نوجوانان در بیرجند طی بازدید از کتاب‌خانه سیار شهری کانون خراسان جنوبی، توسعه فرهنگ مطالعه و ترویج دانایی را از ویژگی‌های کتاب‌خانه‌های سیار دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، افسانه شعبان نژاد شاعر محبوب کودکان و نوجوانان در حاشیه سفرش به استان خراسان جنوبی از کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند بازید و با اعضا گفت‌وگو کرد.

 شعبان نژاد با بیان این‌که کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، گفت: حضور کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون در مناطق روستایی و عشایری انگیزه خوانش کتاب را در جان و دل کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند تا آنان نیز از دنیای تازه‌های کتاب بی‌نصیب نباشند.

این شاعر محبوب کودک و نوجوان نقش کتاب‌خانه‌های سیار را در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بسیار تأثیر گذار دانست و گفت: مربیان کتاب‌خانه‌های بسیار صادقانه و خالصانه مسیرها و راه های پر پیچ و خم روستا را طی می‌کنند تا بچه‌های روستایی که به واسطه کانون بارها و بارها طعم خوش  خوانش کتاب‌های کانون را چشیده‌اند، باز هم تجربه کنند.

وی  اضافه کرد: پاس‌داشت فرهنگ و آداب و رسوم کهن مناطق روستایی در دنیای امروز یک ضرورت است  و کتاب‌خانه‌های سیار کانون احیا کننده فرهنگ‌های قدیمی و بازی‌های بومی محلی هستند که شاید گذشت زمان سبب شده کم‌رنگ‌تر از قبل دیده شوند.

شعبان نژاد یادآور شد: امروز شاهد اشتیاق کودکان و نوجوانان برای حضور در کتاب‌خانه‌های سیار بودم و این بیانگر آن است که مربیان کانون با کوله‌باری از تجربه و مهربانی به سراغ بچه‌های روستایی می‌روند.

روز چهارشنبه یکم آذر ماه 1396 اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی میزبان افسانه شعبان نژاد شدند و در نشست دو پنجره، به نقد کتاب این شاعر با عنوان «یک شعر بی طاقت» نشستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =