بیش از 44 هزار کودک و نوجوانان خوزستانی عضو کانون پرورش فکری هستند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: بیش از 44 هزار کودک و نوجوان خوزستانی عضو مراکز کانون استان هستند و در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی این نهاد فرهنگی شرکت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی با اعلام این خبر افزود: 26 هزار و 19 دختر و 18 هزار و 246 پسر، جمعاً 44 هزار و 265 کودک و نوجوان خوزستانی با محوریت توسعه کتاب‌خوانی و مطالعه در فعالیت‌هایی همچون قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی، روخوانی و بحث کتاب، معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع و ایام، نشریه نگاری، تحقیق، کاردستی، اجرای نمایش عروسکی، نمایش و نقد فیلم، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، سرود، عکاسی، کارگاه شعر و داستان، آشنایی با قرآن، حدیث و احکام، نجوم و ... کانون پرورش فکری حضور فعال دارند.

وی با اشاره به این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 31 شهر استان خوزستان 63 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی دارد اضافه کرد: در مراکز کانون استان تا پایان شهریورماه 1396، بیش از 647 هزار کتاب ثبت شده است که برای مطالعه در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

شنبدی با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در راستای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های خود برای آینده‌سازان ایران اسلامی قدم برداشته است گفت: کانون خوزستان از نظر تعداد مراکز تا پایان سال 1392 تعداد 52 مرکز فرهنگی هنری داشت که این تعداد تا پایان شهریورماه سال جاری به 63 مرکز افزایش یافته است.

این مدیرکل فرهنگی اظهار کرد: در بخش اعضا، مراکز کانون نیز تا پایان سال 1392، تعداد 16 هزار و 68 عضو در کانون فعالیت داشتند و این در حالی است که تا ابتدای شهریورماه سال جاری بیش از 44 هزار کودک و نوجوان در مراکز کانون عضو هستند و در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی شرکت می‌کنند.

شنبدی درباره تعداد فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی که توسط مربیان در مراکز کانون از ابتدای شهریور 1395 تا روز نخست شهریور 1396 برای کودکان و نوجوانان صورت گرفته نیز توضیح داد: در این ایام در بخش فعالیت‌های فرهنگی که شامل قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی، روخوانی و بحث کتاب، بحث آزاد، معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع و ایام، نشریه نگاری، تحقیق، مسابقات، کاردستی، بازی و سرگرمی، اجرای نمایش عروسکی، نمایش و نقد فیلم، نمایش خلاق، اردو و سفر، بازدیدها، جشنواره، سوگواره و گردهمایی، شرکت در مراسم، بازدید از مرکز، معرفی مشاغل و ... می‌شود مربیان مراکز کانون خوزستان 39 هزار و 782 دفعه فعالیت را با حضور کودکان و نوجوانان اجرا کردند.

وی با اشاره به این‌که مربیان هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز به ترتیب در این بازه‌ی زمانی 11 هزار و 395 دفعه فعالیت‌های هنری کانون شامل نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، سرود، نمایش عروسکی، عکاسی، فیلم‌سازی، هنرهای دستی و بومی و ... و 2 هزار و 759 فعالیت ادبی شامل طرح‌های ادبی، کارگاه شعر و داستان و ... را برای کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال برگزار کردند.

مدیرکل کانون خوزستان پیرامون تعداد دفعه فعالیت‌های علمی و مذهبی اجرا شده در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: یک هزار و 268 دفعه فعالیت علمی شامل نجوم، زیست‌شناسی و سایر فعالیت‌های علمی و 2 هزار و 522 دفعه فعالیت‌های اسلامی با موضوع‌های آشنایی با قرآن، حدیث، احکام و سایر فعالیت‌های مذهبی توسط مربیان کانون برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =