برگزاری دوره آموزشی "بحث آزاد " ویژه مربیان فرهنگی

این دوره آموزش طی سه روز ویژه مربیان فرهنگی کانون استان تهران در اولین هفته از آذرماه ۱۳۹۶ در مرکز آموزش استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، دوره آموزش "برگزاری کارگاه بحث آزاد" ویژه مربیان فرهنگی کانون استان در مرکز آموزش استان برگزار شد.

در این دوره آموزشی مربیان فرهنگی با تعاریف، ضرورت و اهداف فعالیت بحث آزاد آشنا شده و روش‌ها و مهارت‌های اجرای صحیح آن را در کتابخانه‌های کانون فرا می‌گیرند.

گفتنی است محبوبه اسپیدکار روانشناس، پژوهشگر و مدرس این دوره آموزشی، در این فرصت در رابطه با اصول اولیه جلسات بحث آزاد، مهارت‌های برقراری ارتباط و مؤلفه‌های تفکر خلاق مباحثی را عنوان کرد.

مربیان فرهنگی مراکز کانون استان در مدت سه‌روز در این دوره، با روش‌های یادگیرنده محور و اهداف و جایگاه آن در روانشناسی یادگیری آشنا شده و در رابطه با اهمیت موضوع و محتوا و چگونگی انتخاب آن برای این فعالیت اطلاعات مهمی را دریافتند.

همچنین در بخش عملی کارگاه، روش‌های شش‌گانه تفکر، انتخاب موضوع و دلایل ضرورت آن بر اساس مؤلفه‌های مطرح‌شده بررسی شد و مربیان حاضر در این کارگاه با حضور اعضای کتابخانه شماره ۴۲ کانون استان در دو گروه سنی "ج" و " د" یک جلسه بحث آزاد را به‌صورت عملی به اجرا در آوردند.

لازم به ذکر است که این دوره آموزش هفته اول آذرماه ۱۳۹۶ در مرکز آموزش استان با حضور ۲۸ نفر از مربیان فرهنگی برگزار شد و گروه دوم مربیان در روزهای ۱۸ تا ۲۰ آذرماه از این دوره استفاده خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =