خشت خشت وجود یک کودک توسط مربیان کانون ساخته و تکمیل می‌شود

فعالیتی که مربیان کانون انجام می‌دهند در حقیقت خشت خشت وجود یک کودک را می‌سازد و این نشان از اهمیت و حساسیت کار کانون پرورش فکری دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون کرمان، هم‌زمان با سالروز تشکیل بسیج مردمی، اعضای پایگاه بسیج شهید کمالی کانون کرمان گردهم آمدند و سردار محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به عنوان سخنران این نشست در سخنانی به نقش و اهمیت مربیان کانون در پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

حسنی سعدی با بیان این‌که ایده تشکیل بسیج مرمی در سال ۱۳۴۳ در نجف اشرف توسط امام راحل(ره) مطرح شد، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب در ۵ آذر ۱۳۵۸ این نهاد مردمی تشکیل شد و در دوران ۸ ساله دفاع مقدس، نیروهای بسیجی نقش بسیار موثری داشتند.

وی افزود: در جایگاه نظامی یک اصل وجود دارد وآن این است که اگر در بین مردم جای داشته باشید در واقع جای پای محکم و قدرتمندی دارید و بسیج هم یک نهاد مردمی وتاثیرگذار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان با بیان این‌که ازدوران نوجوانی کانون را با توزیع کتاب در روستاها و نمایش فیلم و فعالیت‌های فرهنگی که انجام می‌داد، می‌شناسم و هنوز یاد آن دوران در ذهنم باقی است، تصریح کرد: فعالیتی که مربیان کانون انجام می‌دهند در حقیقت خشت خشت وجود یک کودک را می‌سازند و این نشان از اهمیت و حساسیت کار شما دارد.

این آزاده دوران دفاع مقدس یادآور شد: اگر زندگی را یک پازل تصور کنیم دوستی‌ها، دشمنی‌ها، کتابی که می‌خوانیم، فیلمی که می‌بینیم و ... مجموع این‌ها آموزش و پرورش یک انسان را تشکیل می‌دهد.

حسنی سعدی تفکر بسیجی را اندیشه‌ای ناب عنوان و تصریح کرد: بسیج جایگاه والایی دارد که شجاعت، مخلص‌بودن، بی منت و عاشق خدمت بودن از ویژگی‌های یک فرد بسیجی است و دشمنان از تربیت فرزندانی با روحیه بسیجی می‌هراسند.

وی زبان هنر را فرهنگی و فرهنگ‌ساز دانست و از مربیان کانون خواست با برپایی کارگاه‌های نقاشی در محل گلزار شهدا کودکان و نوجوانان را با تفکر بسیجی و آرمان‌های شهدا و انقلاب آشنا کنند.

محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان نیز در سخنانی کوتاه گفت: آینده کشور در دستان کودکان و نوجوانان است؛ آینده‌ای که دشمنان از آن نگران هستند.

روحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مد ظلله‌العالی) در سخنرانی روز ۱۳ آبان در جمع جوانان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: به فرموده ایشان شور، تحرک و پویایی  که از ویژگی‌های یک جوان است اکنون به نوجوانی رسیده است و آرزوهایی که برای این مملکت داریم، توسط نوجوانان محقق می‌شود.

وی مراکز فرهنگی هنری کانون را مکانی مهم و ارزشمند برای پرورش نسلی توانمند و متعهد عنوان کرد و گفت: کودکان و نوجوانان بدون هیچ اجباری و تنها از روی علاقه به مراکز کانون می‌آیند و کسانی که در تربیت این بچه‌ها تاثیرگذارند نزد خداوند پاداش بزرگی دارند.

نشست اعضای پایگاه بسیج شهید کمالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان شنبه ۴ آذر در مجتمع کانون کرمان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =