کانون مهم ترین دستگاه فرهنگی در زمینه ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان

مهناز فتاحی سرپرست اداره کل کانون استان کرمانشاه، در جلسه ویژه طرح "پایتخت کتاب" یکشنبه پنجم آذرماه و به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با حضور ادارات و نهادهای مرتبط با حوزه کتاب خوانی برگزار شد، ضمن قدردانی از طراحان و مروجان کتاب خوانی و مطالعه، به تشریح برنامه های کانون در حوزه کتاب خوانی و ترویج مطالعه برای کودکان و نوجوانان پرداخت

سرپرست کانون استان با اشاره به وقوع زلزله در شهرهای غربی استان کرمانشاه و تسلیت جان باختن تعدادی از هم وطنان در این حادثه ناگوارگفت : کانون پرورش فکری به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین دستگاههای کلان فرهنگی در زمینه ترویج کتاب خوانی در میان کودکان و نوجوانان کشور است.

فتاحی در ادامه گفت: پس از وقوع زلزله و در همان ساعات اولین، "کتاب" و "آب" را برای بچه ها به مناطق زلزله زده رساندیم؛ کتاب بهترین هدیه ای بود که برای کودکان و بچه ها ارسال شد، چون آنها سرگردان مانده بودند که وقتشان را بعد از زلزله چگونه باید بگذرانند، به همین خاطر کتاب و آب را به کودکان هدیه دادیم.

وی در ادامه گفت : کتابخانه سیار روستایی کانون فورا به سمت شهرها و روستاهای زلزله زده حرکت و به بچه ها کتاب رسانی کرد.

فتاحی در ادامه گفت: برنامه های کانون پرورش فکری کتاب محور است و برای اجرای نمایش، سرود، قصه گویی،... مراجعه ما به کتاب است؛ یکی از اهداف کانون این است که لذت خواندن کتاب را به کودکان نشان بدهیم.

سرپرست کانون ادامه داد : مربیان کانون با طرح های ترویج کتاب خوانی که در مراکز دارند کودکان را به کتاب ها علاقه مند می کنند؛ در هفته کتاب و کتاب خوانی از طرح های کتاب خوانی برتر مربیان و اعضای کتاب خوان تقدیر می شود و همیشه مربیان و اعضای ما از برگزیدگان کتاب خوانی بوده اند.

سرپرست کانون در پایان با اشاره به سازماندهی همکاران فرهنگی کانون پرورش فکری در طرح "امداد فرهنگی"، از ارسال و توزیع ۳۰ هزار بسته فرهنگی در میان کودکان زلزله زده خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =