به شایسته گی و با دقت مربیان خود را ببینیم

نشست کارشناسان هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان منطقه غرب کشور درخرم آباد برگزارشدو دراین نشست کارشناسان مباحث مختلفی را باموضوع های،ارایه عملکرد،تحلیل آثارنقاشی، نمایش خلاق، کارگاه های هنری را بررسی ومورد بحث وتبادل نظر قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان، نشست کارشناسان هنری منطقه غرب کشور درخرم آباد برگزارشدو دراین نشست کارشناسان مباحث مختلفی را باموضوع های آموزش اجرای تئاترکتابخانه ای خلاق توسط فرزاد زیدی نژاد ، بررسی عملکردکیفی شش ماهه، تحلیل آثارنقاشی، نیاز سنجی آموزشی، را مورد بحث وتبادل نظر قرار دادند.

براساس این گزارش، حسین علیجانی مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوربا حضور دراین نشست ودیدار با شرکت کنندگان و مدیرکل کانون لرستان وکارشناسان ستادی لرستان از برگزار کنندگان دوره قدردانی کرده وگفت: نشستها ی منطقه ای برکات زیادی برای ما به ارمغان آورده است و توانسته ایم از حجم قابل توجهی از نظرات و دیدگاه های همکارانمان در استان های مختلف در جهت برآورده ساختن انتظارات سند چشم انداز کانون بهره مند شویم.

مدیرکل آفرینش های هنری وادبی کانون افزود: ویژگی منحصربه فردی که در این منطقه از ایران عزیزوجودداد وبه صورت اختصاصی به این اقلیم وبه این خطه وبه این خاک مربوط می شودوجود رشته کوهی شکوهمندو زیبا به نام زاگرس است.

وی تصریح کرد: این ویژگی درهیچ کجای دنیا وجود ندارد و این مهم را باید کودکان این منطقه با زبان هنر و ادبیات دریافت کنند.

علیجانی گفت : زاگرس، مرزهای جغرافیایی رابی اعتبارکرده ودر هر استانی در این منطقه قدم گذارده و به ما یاد می دهدکه در فرهنگ چون طبیعت باید وسیع نگر باشیم .

مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون تاکید کرد: ما در این جا با رنگین کمانی از ازتمدن،فرهنگ،ادبیات وهنرروبرو هستیم که ازهزاران سال پیش تاهمین حوالی زیبایی و شکوه خود را حفظ نموده است.

وی درخصوص فلسفه وجودی نشستهای تخصصی منطقه ای در حوزه ی آفریشنهای ادبی و هنری که در سال جاری برپا شده گفت: پس از برگزاری تمامی نشست های منطقه ای به فضل خدای مهربان و همت همکاران عزیزماندرآفرینشهای ادبی وهنری کشور منشوری از نیازهای مشترک ادبی و هنری تهیه خواهد شد تا استانها بر اساس سند چشم اندازکانون، برنامه ریزی های خود را با  رعایت ویژگی های استانی و منطقه ای خود به انجام برسانند.

علیجانی گفت: بطورمثال در مقوله­ی دفاع مقدس، تصورات کودکان و نوجوانان، مربیان و کارشناسان استان های غرب و جنوب کشور با استان های شمالی و شرقی کشور بسیار متفاوت است و این تفاوت در آثار ادبی و هنری نسلی که در جنگ بزرگ شده با نسلی که حتی یک بارهم صدای گلوله نشنیده است مشهود است و از این زاویه است که معتقدیم نمی توان نسبت به این تفاوت های فرهنگی بی تفاوت بود.

مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری گفت : خواهش مجموعه ی ستادی از کارشناسان آفرینش های ادبی و هنری در سراسرکشور این است که به شایسته گی و با دقت مربیان خود را ببینند چرا که این دیدنهای شمابه آنها بینش می دهد،بینشی که ازدیده شدنهای دقیق و مکررشماکه با مهر و دانایی همراه است به کودک و نوجوان منتقل خواهدشدواین عضوکه یکی ازشهروندان جامعه به شمار می رود نقش بسزایی در انتقال این بینش به جامعه خواهد داشت.

علیجانی تصریح کرد: بیاییدبه کودکان ونوجوانانمان یاد بدهیم که مثل طبیعت سرزمینشان باشند، با شکوه و مهربان، قدرتمند و صبور، تا باورکنند که سرزمین مادری­شان بهترین ومهم­ترین جای جهان است واین همان تفاوت شگفت انگیزی است که مادرپرورش فکر کودکان و نوجوانان نسبت به دیگرنهادهاداشته ایم.

وی با بیان این نکته که مابا برنامه ریزی و کار برای اعضایمان در حقیقت برای آینده ی یک سرزمین برنامه­ریزیمی­کنیم افزود: برای این که فردایی روشن تر و مملو از دانایی داشته باشیم باید به کودکان و نوجوانانمان بیاموزیم که سرزمینشان را خوب ببینند و ظرفیت هایش را درک کنند.

مدیرکل آفرینش های هنری وادبی کانون اضافه کرد: ما امروز بایک نسل پرسشگر مواجهیم و مربیان ادبی و هنری ما باید با زبان ادبیات و هنر، پرسشگری را بااحترام و ادب ومهردرآمیزند.

حسین علیجانی خطاب به کارشناسان هنری منطقه دو کشور گفت: خواهش من ازشماکارشناسان عزیزاین است که فضایی بوجودآورید تا پیشنهادات و مطالبات مربیان گرامی استانهانیز به ستاد ارسال شود تا این چرخه ی نشست ها و گفت و گوها کامل شود.

دراین نشست محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون لرستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورمدیرکل آفرینش های هنری وادبی وکارشناسان هنری دراستان لرستان، این قبیل نشست ها را موجب رشد مربیان وکارشناسان دانست وگفت: تبادل اندیشه وبه اشتراک گذاشتن تجربیات کارشناسان استان های مختلف ثمرات مثبتی به همراه دارد که درنهایت بر روی اعضای مراکز تاثیرات آن دیده خواهدشد.

محمدی افزود: کارگاه های هنری وادبی جزءجذاب ترین فعالیت های مراکز کانون هستند ومربیان باید به دنبال به روز کردن توانمندی خود باشند.

وی با بیان این نکته که کانون استان لرستان مربیان توانمندی را باگرایش هنری دراختیار داردتاکید کرد: اعضای با استعداد  توسط مربیان شناسایی شده و در جهت شکوفایی استعداد آنها تلاش شود.

گفتنی است: نشست کارشناسان هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان منطقه غرب کشور طی روزهای 29 و30 آبان ویکم آذر ماه درخرم آباد برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =