مشارکت کانون در توسعه فرهنگ شهروندی

سونیا اندیش نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در دیدار با مدیر کل کانون استان و بازدید از مجتمع فرهنگی هنری کانون تبریز خواستار مشارکت همه جانبه کانون در توسعه فرهنگی شهروندی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این دیدار هادی یوسف‌زاده با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های کانون در زمینه‌های مرتبط با فرهنگ شهروندی بر آمادگی این اداره کل در توسعه و تعمیق این فعالیت‌ها تاکید کرد.

یوسف‌زاده با اشاره به افزایش کتابخانه‌های سیار شهری کانون و راه‌اندازی ۲ کتابخانه سیار دیگر در آینده‌ نزدیک تصریح کرد: در حال حاضر ۷ مرکز فرهنگی هنری ثابت و ۲ کتابخانه سیار و یک کتابخانه پستی فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوعی را به صورت تخصصی برای کودکان و نوجوانان تبریزی اجرا می‌کنند اما نیازمند افزایش این مراکز هستیم چرا که اغلب خانواده‌ها و شهروندان تبریز خواستار توسعه این فعالیت‌ها هستند.

وی پراکندگی نامناسب جغرافیایی مراکز کانون در سطح شهر تبریز را یکی از مشکلات موجود دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز این مشکل مرتفع گردد.

سونیا اندیش نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این دیدار با تقدیر از فعالیت‌های کانون و تاکید بر تاثیرگذاری این فعالیت‌ها تصریح کرد: نقش کانون در توسعه فرهنگ شهروندی و تربیت شهروندان فرهنگ‌پذیر بسیار مهم و جدی است و خواستار توسعه این فعالیت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اجرای موفق حوزه  یک کشوری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز آن را نشان از توانمندی کانون در میزبانی رویدادهای مهم فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی دانست و بر توجه به برنامه‌های کانون در رویدادهای تبریز ۲۰۱۸ و ارتقای این فعالیت‌ها تاکید کرد.

نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز همچنین افزایش مراکز عرضه تولیدات فرهنگی کانون به ویژه کتاب و سرگرمی‌های سازنده را مورد تاکید قرار داد و در عین حال تصریح کرد، شورای اسلامی تبریز آماده همکاری‌های لازم برای افزایش مراکز فرهنگی هنری کانون در تبریز و نیز همکاری در جهت استفاده کارکنان شهرداری تبریز از محصولات فرهنگی کانون است.

بازدید از مجتمع فرهنگی هنری و فعالیت‌ها و برنامه‌های درحال اجرا برای کودکان و نوجوانان و همچنین نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پایان بخش این این دیدار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =