کد خبر: 275392
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
بازدید 1030
"زرد و صورتی " از نگاه مربیان البرز 

کتاب زرد و صورتی نوشته ویلیام استیگ در نشست ویژه نقد کتاب کانون البرز نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، در این نشست که اولین نشست از سلسله کارگاه های تخصصی نقد و بررسی کتاب ویژه ی مربیان بود و به همت واحد آفرینش های ادبی کانون البرز، برگزار شد ، هر کدام از مربیان و کارشناسان نکاتی را در خصوص نقد ظاهری و محتوایی کتاب بیان کردند.
کتاب "زرد و صورتی" نوشته ویلیام استیگ و ترجمه ی کلر ژوبرت است و در سال 1387 توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه های سنی "ج" و "د"  منتشر شده است .
مخاطب در این کتاب با دو آدمک چوبی که نماینده دو طرز تفکر هستند، روبه رو می شود آدمک زرد فکر می کند، شک می کند و آفرینش موجودات را زاییده ی اتفاق و شانس می داند .اما آدمک صورتی، آرام و منطقی است و بنا بر حساب و منطق، احتمالات آدمک زرد را رد می کند.


مربیان البرز در این نشست تخصصی نحوه ی پرداخت نویسنده را به این اصل بنیادی که در طی تاریخ ذهن بشر را درگیر کرده است بررسی کرده و نظرات خود را در رابطه با شخصیت پردازی ، محتوا، پیام داستان، شروع ، نقطه اوج و پایان داستان را بیان کردند.
مریم کوچکی کارشناس ادبی استان مسوولیت اجرای این نشست را که با حضور مهری فلاح، معاون فرهنگی و کارشناسان و مسوولان و مربیان مراکز در کتابخانه نوجوان مرکز جتمع کرج،برگزار شده بود برعهده داشت .
لازم به توضیح است که این سلسله نشست ها با توجه به ابراز تمایل همکاران علاقه مند و با هدف آشنایی همکاران با فنون نقد و بررسی و کمک به فعالیت بحث کتاب و آشنایی همکاران با کتاب های بیشتر، به شکل مستمر برگزار خواهد شد . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =