ضرورت اجتناب ناپذیر سرمایه گذاری برای کودکان

اگر امروز به فکر فراهم کردن آینده ای روشن برای کودکان ونوجوانان نباشیم نمی توانیم آینده ای روشن را برای فرداها تصور کنیم، به همین منظور سرمایه گذاری برای این مهم ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، مدیر کل کانون این استان در مراسم معارفه معاون فرهنگی و اجرایی عنوان کرد: کانون قدمتی بیش از 50 سال دارد و به عنوان نهادی متخصص در زمینه کودک و نوجوان در حال فعالیت است.

«منیر صادقی» خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانانی که در مراکز و کتابخانه های کانون رشد می‌ کنند و وارد اجتماع می ‌شوند، آینده ‌سازان جامعه هستند و همه مسئولان در رسیدن کودکان و نوجوانان به آرمانهایشان نقش به سزایی ایفا می کنند.
به گفته وی بهترین لحظات عمر انسان دوران کودکی و نوجوانی است زیرا در این دوره امکان پرورش وجود دارد و شاکله شخصیت آینده سازان جامعه در این دوران شکل می گیرد به همین دلیل اولیای تربیتی ، مربیان و معلمان باید سنجیده تر وارد مباحث تربیتی شوند.

وی همچنین به اهمیت نیروی انسانی در کانون اشاره کرد و ادامه داد: تخصص، تعهد، خلاقیت و آگاهی از جمله شایستگی های مربیان کانون است که آنها را نسبت به سایر دست اندرکاران این حوزه متمایز کرده است.

«صادقی» با اشاره به وظایف محوله به معاون اجرایی، فرهنگی کانون عنوان کرد: انتظار می رود تا ما تدوین برنامه هایی نظام مند در سه بخش فروش، کانون زبان و فعالیت های فرهنگی شاهد رشد و توسعه در استان باشیم.

البته «صادقی» به این نکته هم تأکید کرد که به دلیل ضعف زیر ساخت ها در این استان نیاز به تلاش بیشتر برای پیشبرد اهداف است.

وی همچنین با ابراز خرسندی از اینکه فضای کانون استان به 10 هزار مترمربع خواهد رسید، ادامه داد:اولین مرکز فرهنگی و هنری در این استان در سال 1349 افتتاح در شیروان شد و پس از آن دو مرکز دیگر به ترتیب در سال های 1354و 1356 در شهرهای بجنورد و اسفراین مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی افزایش فضاهای کانونی را طی سال های جاری به فال نیک گرفت و افزود: یکی از چالش های آموزش و پرورش عدم توجه به ساحت های مختلف شخصیتی و تربیتی دانش آموزان است، کمبود کانونی در این استان باعث شده تا این نقص مشهودتر باشد.

«صادقی» با اشاره به عقیده وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه کانون پرورش فکری یک محیط یادگیری انعطاف‌پذیر است، گفت: وزیر آموزش و پرورش از کانون به عنوان محیط دوم یادگیری دانش‌آموزان یاد کردند این خود نشان از فعالیت های مستمر و پویاتر از گذشته بین آموزش و پرورش و کانون دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مراکز کانون پرورش فکری این استان، گفت: در راستای تعامل بیشتر با آموزش و پرورش و استفاده بهینه از فضاهای کانون طی سال جاری بالغ بر هزار و 500 دانش آموز در قالب طرح کانون مدرسه در 5 مرکز فرهنگی و هنری کانون حضور می یابند و با فعالیت های کتاب محور روش آموزشی نوینی را تجربه می کنند.

صادقی در ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه مقام ها و پست های اداری برای هیچ کسی ماندگار نیست ادامه داد: باید در جایگاه سازمانی خود طوری عمل کنیم که عملکردمان همیشه باعث افتخار و سرافرازی باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد هم در این مراسم به فعالیت های پربار کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: پرورش فکری و ایجاد خلاقیت و روحیه پرسش گری تنها بخشی از رسالت کانون پرورش فکری است.

«اسدی» با اشاره به اقدامات انجام شده توسط معاون جدید کانون در آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: ایشان به خوبی خواهد توانست در این منصب انجام وظیفه کند زیرا پیش از این به به شایستگی توانسته است در عرصه آموزش صاحب نام باشد.

«محمد فرج زاده» معاون جدید اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی در این آیین خود را جزئی از کانون دانست و گفت: تعالی و فرهنگ سازی در حوزه کودک و نوجوان هدفی است که بایدآن را دنبال کنیم.

وی داشتن جامعه ای پویا و کارآمد را در گرو دستیابی به احساس آرامش و امنیت دانسته و بر این نکته تأکید کرد که تحقق این مهم هم فقط با فرهنگ سازی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هر چقدر در کانون خلاقیت ها را پرورش داد و مهارت های زندگی و کار افرینی را به کودکان و نوجوانان اموزش داد به همان اندازه از دغدغه های آموزش و پرورش کاسته می شود.

وی همچنین به اهداف پیش رو اشاره کرد و گفت: در کانون فقط به دنبال بازی و سرگرمی نخواهیم بود بلکه تفکر و اندیشه کودکان مورد هدف است و در همین راستا برنامه ریزی خواهیم داشت.

گفتنی است محمد فرج زاده دارای مدرک دکتری فلسفه آموزش و پرورش است و ریاست اداره تکنولوژی و گروه های آموزش و پرورش اداره کل  آموزش و پرورش خراسان شمالی، معاونت آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان بجنورد، معاونت فنی هنرستان امام خمینی (ره) شهرستان بجنورد، کارشناس مسئول امور اداری شهرستان شیروان، کارشناس آموزش ابتدایی شهرستان شیروان، مدرس دانشگاه فرهنگیان شهرستان بجنورد، مدرس دانشگاه علوم قرآنی شهرستان بجنورد، مدرس دوره ضمن خدمت شهرستان بجنورد را در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =