" یلدای مهربانی " در مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان

اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان آیین شب یلدا را جشن گرفتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری استان آیین شب یلدا را جشن گرفتند.

شب یلدا به عنوان یکی از آیین‌های کهن ایرانی همواره جایگاه ویژه‌ای در میان ایرانیان داشته و بسیاری از هموطنان این شب را در کنار خانواده و نزدیکان جشن می‌گیرند.

مراکز کانون پرورش فکری نیز، که میزبان آینده سازان کشور هستند، همواره با برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، کودکان و نوجوانان را با ارزش‌های ملی، دینی و آداب و رسوم کهن آشنا می‌کنند که یلدا هم فرصتی بود برای مربیان مراکز فرهنگی هنری تا اعضا را با یکی دیگر از جلوه‌های فرهنگ ایرانی آشنا سازند.

در همین راستا مربیان با برگزاری ویژه برنامه‌ی معرفی ایام، " یلدا " را به اعضا معرفی کردند و در ادامه آداب و رسوم مربوط به آن را برای مخاطبان شرح دادند.

بحث آزاد، شعر خوانی، قصه گویی، نمایش خلاق، سرود، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و لطیفه گویی دیگر بخش‌های ویژه برنامه‌ی شب یلدا در مراکز بود که اجرای آن برعهده‌ی اعضای خلاق مراکز کانون بود.

برپایی کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از قبیل نوشتن زیباترین جمله، خاطره گویی، کاردستی، کاغذ و تا و نقاشی هم در مراکز مخاطبان ویژه‌ی خود را داشت و با استقبال اعضا روبه‌رو شد.

در برخی مراکز هم حضور مادربزرگ‌ها و قصه گویی آنان برای بچه‌ها جلوه‌ی ویژه‌ای به برنامه بخشیده بود که در کنار خاطره‌های قدیمی آنان، اعضا فرصتی یافتند برای مقایسه‌ی آیین شب یلدا در امروز با آنچه در گذشته جریان داشته است.

مراکز فرهنگی هنری بنجار، دلگان، چابهار، بمپور، شماره‌ی یک، سه، چهار و پنج زاهدان، یک ایرانشهر، زهک، دو خاش، یک زابل، بزمان، کنارک، مجتمع زاهدان و سراوان از جمله مراکزی بودند که این ویژه برنامه را برای اعضا برگزار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =