کد خبر: 275758
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
دومین انجمن ادبی مهتاب سبزوار

دومین انجمن ادبی مهتاب با حضور اعضای مراکز سه‌گانه سبزوار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان رضوی دومین انجمن ادبی مهتاب سبزوار در تاریخ چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ سبزوار برگزار شد.

صدیقه‌بیگم حسینی مسئول انجمن ادبی مهتاب سبزوار در توضیح این خبر گفت: این جلسه با حضور ۱۸ عضو نوجوان کارگاه‌های شعر و داستان مراکز سبزوار، کارشناس مسئول ادبی استان و مربیان فرهنگی و ادبی شهرستان سبزوار برگزار شد و با خوانش آثار اعضا و نقد و بررسی آن همراه بود.

در ادامه جلسه اعضا به خوانش آثار خود پرداختند. «نگار بروغنی» عضو نوجوان مرکز شماره یک سبزوار متن ادبی خود را این‌گونه آغاز کرد: از خانه بیرون می‌روم. نسیم خنک می‌خزد در آستین‌هایم. دست‌هایم را توی جیبم می‌کنم و تا آخر کوچه با نسیم مسابقه می‌دهم.

«زهرا اسماعیلی» عضو مرکز شماره ۳ سبزوار یکی از شعرهایش با موضوع حادثه کربلا را می‌خواند: ماه می‌تابید بر کرب و بلا/ می‌درخشیدند گل‌های خدا/ هر گلی را باد سویی پرت کرد/ نهر خون در هر طرف بیداد کرد ...

«هانیه طاهری» عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ سبزوار هم متن ادبی خود با موضوع زمستان را خواند: فصلی که شکوفه‌های برفی روی درختان می‌نشیند. خورشید زیر لحاف ابرها گم شده و درختان هم خوابینده‌اند. قارقار دلنشین کلاغان و قندیل‌های نقره‌ای آویزان بر شاخه‌ی درختان می‌درخشند.

در پایان جلسه محبوبه بزم‌آرا کارشناس مسئول ادبی استان در توصیه به اعضای نوجوان انجمن ادبی مهتاب گفت: بسیار بخوانید و مطالعه کنید و به طور مستمر هم بنویسید. لحظه‌ها می‌گذرند و آدمها می‌آیند و می‌روند، سعی کنید لحظه‌ها را ببینید.

کارشناس مسوول ادبی استان از اعضای انجمن ادبی مهتاب خواست تا تلاش کنند آدم‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردشان را بهتر درک کنیند. از کنار لحظه‌ها و اتفاقات گذرا رد نشوند و با نوشتن برای ثبت لحظه‌ها اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =