برگزاری آیین یلدا در جمع سالمندان

کودکان و نوجوانان کتابخانه شماره ۴۲ کانون استان تهران، به همراه مربیانشان آیین یلدا را کنار سالمندان سرای سالمندان بهبودی بهزیستی سپری کردند و جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، با فرارسیدن بلند ترین شب سال و برگزاری جشن  یلدا به عنوان یکی از سنت‌های قدیمی که از گذشته تا به امروز در میان ایرانیان مرسوم بوده است، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری شماره ۴۲  کانون استان با برگزاری ویژه‌برنامه‌ شاد و مفرح یلدا میهمان سالمندان سرای بهبودی شدند.

گفتنی است در این برنامه که باهدف تقویت مهارت همدلی و ارتباط میان فردی مؤثر و تقویت روحیه قدرشناسی و احترام به بزرگ‌ترها انجام شد، اعضای کودک با در دست داشتن شاخه‌های گل و خوراکی‌های یلدایی، جشن خود را در کنار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های سرای سالمندان سپری کردند.

در این مراسم که  ۲۵ نفر از اعضای این مرکز فرهنگی هنری با همراهی مربیانشان " ماندانا واحدی، زهرا روحی رحیم و مریم شفیع‌زاده " شرکت داشتند، اعضای نوجوان با خواندن سرود و شعرهای یلدایی تلاش کردند لحظاتی شاد و سرشار از مهر و لبخند را به برای سالمندان این مجموعه به یادگار بگذارند.

همچنین پرستاران و مسئولان این مجموعه بهزیستی در رابطه با جایگاه و منزلت سالخوردگان در خانواده و جامعه با اعضا سخن گفتند و از کودکان و نوجوانان خواستند نسبت به والدین خود نیکوکار و مهربان بوده و در وقت پیری، مهربانانه حمایتشان کنند و روزهای سخت و ملال‌آور دوران سالخوردگی را با تکریم و احترام، بر آن‌ها  شیرین کنند.

شنیدن آداب‌ورسوم یلدا از زبان سالخوردگان، اجرای قصه‌گویی و اهدای گل و شیرینی و گرفتن عکس یادگاری از برنامه‌های این دیدار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =