ظرافت‌های فرهنگی را دریابیم

ظرافت‌های حوزه فرهنگ را ببینیم و از فرصت حضور اعضا درمراکز فرهنگی هنری برای پاس‌داشت سرمایه‌های گران‌سنگ فرهنگی کشور استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، این بخشی از سخنان مدیرکل کانون گیلان در نشست پایان فصل پاییز مربیان ادبی است.

اسفندیارضیائی در این نشست که به‌منظور بررسی روند فعالیت‌های شش ماهه نخست آفرینش‌های ادبی و هم‌چنین ترسیم چشم انداز برنامه‌های این واحد برای نیمه دوم سال جاری صورت‌گرفت، به ظرفیت‌های گسترده فرهنگی استان اشاره و دریافت ظرافت‌های حوزه‌ی فرهنگ را لازمه‌ی پیش‌برد اهداف عنوان‌کرد.

مدیرکل کانون گیلان برهمین اساس کارشناسان و مربیان ادبی این مجموعه را مورد توجه ‌قرارداد و گفت: نگاه ادیبانه و هنرمند شما می‌تواند به دیدن بهتر زیبایی‌ها و مدیریت ظرافت‌های فرهنگی کمک‌کند و بهره‌گیری از نقش کلیدی والدین، برای استفاده از فرصت‌تکرارنشدنی حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری نقشی اساسی داشته‌باشد.

ضرورت هم‌گرایی، هم‌افزایی و لزوم بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه برای تشویق کودکان و نوجوانان در استفاده هدف‌مند ازقلم، دیگر محورسخنان ضیائی بود و وی با بیان این‌که نوگرایی، مخاطب‌شناسی و هم‌گامی با نیازهای نسل امروز از اولویت‌های فعالان عرصه‌ی فرهنگ است، تاکیدکرد: برای جاری و ساری شدن ادبیات درجامعه گام بردارید و برای تبلور شعر در زندگی کودکان تلاش‌کنید.

این مسوول فرهنگی درپایان دست‌یابی به این اهداف عالیه را نیازمند مطالعه افزون‌تر، برنامه‌محوری و انضباط کاری ارزیابی‌کرد و با یادآورشدن دست‌آوردهای پیشینیان برای نسل‌امروز، ابرازامیدواری کرد که ارمغان شیرینی برای آیندگان داشته‌باشیم.

 معاونت فرهنگی کانون گیلان نیز در این نشست به شاخصه‌ی فعالیت‌های ‌کانون پرورش فکری در جهت ارتقای سوادخواندن و افزایش آگاهی‌های ادبی مخاطبان اشاره و جذاب‌سازی برنامه‌ها و بهره‌گیری ازتجربه‌های همکاران را برای استمرار این روند درست خواستارشد.

آمنه جاوید طبع‌پسند درعین حال یافتن منابع اطلاعاتی، ارایه‌ی راهکارهای مناسب و تجربه شده به همکاران و همراه‌سازی خانواده‌ها را ضروری خواند و بر لزوم همراهی با نظام آموزشی کشور و انتقال آموزه‌ها با بهره‌گیری از شیوه‌های آموزشی غیرمستقیم به مخاطبان تاکیدکرد.

بنابراین گزارش، کارشناس مسوول واحد آفرینش‌های ادبی کانون گیلان نیز در این نشست به ارایه‌گزارشی از فعالیت‌های این واحد پرداخت و ضمن تشریح موفقیت اعضا و مربیان آن در مسابقه‌های کشوری و استانی، از تلاش‌های مربیان ادبی در این مسیر قدردانی‌کرد.

حمیراخدابنده درعین‌حال با فرایندمحور توصیف‌کردن فعالیت‌های ادبی گفت: خلاقیت، نوآوری و جذاب‌بودن برنامه‌ها و حرکت گام به گام با کودکان و نوجوانان از شاخصه‌های  فعالیت‌های این واحد است و توفیق امروز اعضای دیروز واحد آفرینش‌های ادبی این امر را تایید می کند.

برپایه‌این گزارش، ارایه‌ی دیدگاه‌ها و هم‌اندیشی در جهت ارتقای سطح فعالیت‌های ادبی، بخش پایانی این نشست بود که صبح امروز در سالن نشست‌های اداره‌کل کانون گیلان در رشت برگزارشد.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =